گردشگری و توریسم

جشنواره بین المللی غذای اکو در زنجان آغاز بکار کرد

به گزارش ایرنا، در مراسم افتتاحیه این جشنواره بین المللی سفرای یونان، کرواسی، اندونزی، اتریش ، قزاقستان و ترکمنستان و دیپلمات های اندونری، ترکمنستان، ترکیه ، افغانستان ، تاجیکستان، عمان و نیز نمایندگان تجاری سفارت روسیه، معاونین و اعضای سازمان اکو و نماینده وزارت امور خارجه حضور داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در آئین افتتاحیه این جشنواره گفت: تفاوت های قومی، نژادی ، جغرافیایی ، سیاسی و زبانی هیچگاه نتوانسته است مانع تعامل، نزدیکی و ارتباط میان ملت ها شوند.
یحیی رحمتی افزود: به دلیل آنکه همواره جوامع و ملل به وسیله اشتراکات فرهنگی و انسانی خود با سایر ملت ها تعامل و گفتمان برقرار می کنند و یکی از این اشتراکات بین جوامع غذا است .
وی اظهار داشت: غذا از ابتدایی ترین نیازهای انسانی ،بلکه تمامی موجودات زنده است و نقش اساسی آن انکار ناشدنی است و در این میان می توان گفت پیشرفت های شگرفت انسان در عرصه صنعت و کشاورزی مرهون همین غریزه ساده و ابتدایی است.
این مسئول ادامه داد: غذا بهانه گفتگو بین انسان ها ، هدیه امنیت به مهمان و ارزشمندترین میراث معنوی بشر ی محسوب می شود که در این جشنواره بار دیگر با غذا با هم بودن و برای هم بودن در میان ملیت های مختلف را تمرین می کنیم.
وی اظهار داشت: امروز از ملیت های مختلف حول محور غذا، مهمترین نیاز بشریت ، گرد هم آمده اند و در واقع بهانه شادی و گفتگو ها است
رحمتی خاطر نشان ک رد:تک تک شما نمایندگان فرهنگ خود در این جشنواره هستید که امیدواریم پس از بازگشت به کسور خود پیغام دوستی، برابری و برادری مردم ایران و فرهنگ اصیل ایران را با خود به کشورتان منتقل کنید.
به گزارش ایرنا، در پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم آشپزهای کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم طی چهار روز به طبخ غذاهای بومی و منطقه خود را عرضه خواهند کرد.
این جشنواره 29 فروردین تا یکم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان در حال برگزاری است.
8068/9646

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره اکو


غذا


زنجان