گردشگری و توریسم

ایران در همکاری های منطقه ای اکو پیشگام است

به گزارش ایرنا، ولی تیموری شامگاه پنجشنبه در آیین گشایش پنجمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم در زنجان افزود: با توجه به مسائل حاکم بر اقتصاد کشور، گردشگری برای ایران اهمیت بسزایی دارد.
این مسئول ادامه داد: گردشگری ابزاری برای ایجاد صلح، تفاهم و تعامل میان ملت ها محسوب می شود و این نگاه و رویکرد همواره مورد استقبال ایران است.
تیموری با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی حامی برنامه های اکو است، افزود: ایران میزبانی چند اجلاس با موضوع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اکو را در کارنامه فعالیت خود دارد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: این سازمان از هر گونه ابتکار عملی که دبیرخانه اکو در راستای توسعه همکاری های گردشگری به ویژه در ابعاد توسعه پایدار دارد، استقبال می کند.
وی اظهار داشت: برگزاری پنج دوره جشنواره غذای اکو به میزبانی زنجان بیانگر عزم این استان برای کسب جایگاه ویژه در حوزه گردشگری است.
تیموری گفت: وقتی که مقامات عالی رتبه استان زنجان در این رویداد گردشگری حضور جدی دارند، به طور قطع گردشگری به موتور محرک برای توسعه همه جانبه این استان تبدیل خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: استان زنجان با پیشینه تاریخی و تنوع فرهنگی و با برخورداری از اقلیم متنوع به طور حتم جایگاه ویژه ای در حوزه گردشگری دارد و می تواند بیش از این نیز موفق باشد.
تیموری افزود: استان زنجان با برگزاری جشنواره ها با محوریت غذا، یکی از خلأهای بنیادین گردشگری کشور را در این حوزه پوشش داده است .
این مسئول خاطر نشان کرد: ایران برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری منطقه ای تلاش می کند و در این راستا باید از همه ظرفیت های فرهنگی کشورهای منطقه استفاده کند.
به گزارش ایرنا پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو – جاده ابریشم 29 فروردین تا اول اردیبهشت امسال در مجموعه نمایشگاهی کاسپین زنجان در حال برگزاری است.
9646/3088

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري