گردشگری و توریسم

کشف 11 کشتی یونان قدیم در سواحل صور

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز سه شنبه خبرگزاری ملی لبنان (NNA) ، ‘ محمد السارجی ‘ خاطر نشان کرد، بررسی های سه ماه گذشته در ارتباط با بدنه های کشف شده و باقی مانده این کشتی ها در عمق 35 متری دریا حکایت از آن دارد که حاوی مقدار زیادی سنگ بوده اند.
به گفته وی ، این کشتی ها به احتمال زیاد در حمله اسکندر مقدونی برای اشغال شهر صور در سال 322 قبل از میلاد استفاده می شده اند.
رییس اتحادیه غواصان لبنان افزود: ممکن است این کشتی ها برای حمل سنگ از شهر صور جهت ایجاد یک مسیر دریایی استفاده می شده اند که در نتیجه وزن زیاد سنگ ها و موج دریا موجب غرق شدن آنها شده است.
سارجی در ادامه گفت: بر اساس متون تاریخی اسکندر مقدونی به دلیل ناکامی در اشغال یک جزیره (به نام آن اشاره نشده است)یک مسیر دریایی را از شهر صور به طرف آن احداث کرده و در نتیجه توانسته آن جزیره را اشغال و سپس ویران کند و اهالی آن را به اسارت ببرد.
جعفر فضل الله باستان شناس لبنانی نیز در این خصوص گفت ، کوزه های درهم شکسته به دست آمده از این کشتی ها در عمق دریا به خصوص کوزه هایی که حاوی شراب انگور بوده ، نشان می دهد که مجموعه ای از کشتی های یونانی در راه خود به شهر صور بودند و یک فاجعه طبیعی باعث غرق و شکسته شدن کشتی ها و پخش بار و محتویات آن در ساحل شده است.
در همین حال سارجی از اداره آثار باستانی لبنان درخواست کرد تا کاوش و جستجوی بقایای این کشتی ها را که متعلق به شهر صور مهم ترین شهر تاریخی دوره فینیقی ها است ، برای کشف این گنجینه تاریخی شروع کند.
خاورم*1436*1586

انتهای پیام /*


فرهنگي


لبنان


آثار باستاني


كشف كشتي