گردشگری و توریسم

رشد 35 درصدی بازدید از موزه رضا عباسی

آفرین امامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال یک هزار شی در پنج گالری موزه رضا عباسی در معرض دید عموم قرار گرفت که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد اشیا از داخل مخزن که شامل برخی از آثار مرمت شده بود نیز جابجا شد.
وی پیش بینی کرد تا پایان فرودین ماه میزان بازدید کنندگان نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یابد.
امامی با بیان اینکه قابلیت موزه ها را نمی توان در میزان گردشگر با یکدیگر مقایسه کرد خاطر نشان کرد: توانایی موزه را باید با ماهها و سال های قبل خود مقایسه کرد چرا که برخی از موزه با توجه به آثارموجود، بنای ارزشمند و تخصصی بودن آنان بازدید کنندگان متفاوتی با یکدیگر دارند.
براین اساس حدود 50هزار شی تاریخی با ارزش در موزه رضا عباسی نگهداری می شود که حدود یک هزار مورد آن در معرض دید عموم قرار دارند.
این موزه آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن 13 هجری را شامل می شود که در پنج تالار به نمایش گذاشته شده است.
مجموعه‌های به نمایش در آمده در این موزه بسیار متنوع است و آثاری از هزاره ششم پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم یعنی پایان دوره قاجار را در بر می‌گیرد.
آثار موجود در موزه رضا عباسی براساس ترتیب زمانی به نمایش در آمده‌اند؛ بنابراین بازدید کنندگان می‌توانند سیر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ایران زمین دنبال کنند. این چینش در میان موزه‌های دیگر ایران منحصر به فرد است.
موزه رضا عباسی کاشانی سال 1356 در خیابان شریعتی – نرسیده به پل سید خندان تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی اهل کاشان، رضا عباسی نامگذاری شد.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه رضا عباسی


بازدید نوروزی