گردشگری و توریسم

بازدید بیش از 60 هزارنفر از موزه ملی ایران در ایام نوروز

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی موزه ملی ایران، پس از پایان ایام نوروز پایش آمارها حاکی از بازدید 60 هزار و 517 نفر شامل 57 هزار و 251 ایرانی و سه هزار و 266 غیرایرانی بوده است.
جبرییل نوکنده مدیر موزه ملی ایران ضمن اعلام این خبر افزود: اجرای برنامه های متنوع ویژه نوروزی این موزه نقش بسزایی در جذب مخاطبان داشته و باعث شد تا مهمانان ساعاتی خوش و بیادماندنی را در موزه مادر کشور تجربه نمایند.
مدیر موزه ملی ایران تصریح کرد: اجرای موسیقی اقوام ایرانی در نوروزگاه این موزه و ایجاد فضای فرهنگی مفرح با الگوی ایرانی با استقبال ویژه مهمانان روبرو شد.
وی از دیگر عوامل موثر در جلب مخاطبان را اجرای موفق برنامه «شبی با موزه» با حضور بیش از 10 هزارنفر بازدیدکننده عنوان کرد و افزود: نمایشگاه «کشفیات چهاردهه باستان شناسی ایران» نیز با گستردگی به پهنای جغرافیای ایران و نمایش آثاری برای اولین بار نقش مهمی در جلب رضایت بازدیدکنندگان داشته است.
نوکنده گفت: همچنین امکان گردش در تاریخ و فرهنگ کشور هلند به واسطه برگزاری نمایشگاه «باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» نیز تجربه متفاوتی را در نظر مهمانان رقم زد.
موزهٔ ملی ایران مجموعه‌ای از گنجینهٔ آثار تاریخی و پیش از تاریخی ایران است، که در تهران قرار دارد. این موزه شامل دو ساختمان مجزا به نام‌های موزهٔ ایران باستان با تاریخ گشایش ۱۳۱۶ و موزهٔ باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی ایران با تاریخ گشایش ۱۳۷۵ است.
موزهٔ ملی ایران مهم‌ترین موزهٔ کشور درخصوص نگهداری، نمایش و پژوهش مجموعه‌های باستان‌شناختی ایران است که با قدمتی حدود 80 سال، نه تنها بزرگترین موزهٔ باستان‌شناسی و تاریخ ایران است، بلکه در فرهنگ موزه‌داری ایران به عنوان موزهٔ مادر محسوب می‌شود.
فراهنگ **1085**3009

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه ملی


ایران


بازدید