گردشگری و توریسم

نخستین اقامتگاه بوم گردی جزیره خارگ افتتاح شد

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در این آیین گفت: اقامتگاه بوم گردی ‘بصیرون’ با قدمتی بیش از ١٥٠ سال در مدت زمان ١٠ ماه مرمت و بهسازی شده و هم اکنون شامل چهار اتاق و ظرفیت ٢٥ نفر اسکان است.
ارغوان مهدی زاده افزود: جزیره خارگ ظرفیت های بی نظیری در زمینه گردشگری دارد که چنانچه زیرساخت آن توسعه یابد می‌تواند به عنوان یک مقصد گردشگری جدیدی معرفی شود.
وی ادامه داد: اقامتگاه بوم گردی در جزیره خارگ که با همکاری بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری افتتاح شده نوید بخش روز‌های خوبی برای توسعه صنعت گردشگری در این جزیره باستانی است.
مهدی زاده اظهار داشت: با توجه به کارکرد تاثیرگذار اقامت گاه های بوم گردی توسعه این مراکز در استان بوشهر بطور جد در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین با تاکید در پایش منطقه ای برای وضعیت صنایع دستی جزیره خارگ گفت: بزودی تیم کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر جهت پایش منطقه ای و شناسایی ظرفیت های صنایع دستی به این جزیره اعزام می شوند تا بخوبی ظرفیت ها را شناسایی کنند.
مهدی زاده ادامه داد : امروزه گردشگری یک اصل اساسی در رونق جزیره است و با احیا فرهنگ و سنت آن می توان با توسعه صنعت گردشگری زمینه رونق اقتصادی برای اقشار مختلف منطقه را فراهم کرد.
جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با 20 هزار نفر جمعیت بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور در فاصله 57کیلومتری شمال غرب بوشهر در آب های خلیج فارس واقع است.
6043/7212

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


بوم گردي


جزيره خارگ