گردشگری و توریسم

شمار بازدید کنندگان از گنبد سلطانیه زنجان به 25049 رسید

میر موسی انیران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع بازدید کنندگان گنبد تاریخی سلطانیه 24 هزار و 875 نفر را گردشگران داخلی و 174نفر را گردشگران خارجی تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: وضعیت جوی و بارش برف و باران در کشور و در این استان بر شمار گردشگران داخلی و خارجی تاثیر داشت، اما این پایگاه ها از ماه ها قبل کیفی سازی برنامه ها را مورد توجه قرار داده بود.
انیران افزود: تغییر نگرش در بین مسئولان و به نوعی باور پذیری آنها مبنی بر توجه و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نوید بخش رخدادهای بسیار خوب است که امیدواریم همین وضعیت تداوم داشته باشد.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه ادامه داد: گردشگری رکن مهم توسعه اقتصادی کشورها محسوب می شود و در آمد حاصل از آن نیز کمتر از فروش نفت نیست که توجه و سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه بیش از گذشته ضروری است.
وی اظهار داشت: این پایگاه بیش از گذشته کیفیت برنامه های نوروزی خود را لحاظ کرده بود و بر این اساس ارائه آموزش های لازم به راهنمایان، ایجاد فضای بهینه در اطراف گنبد و برنامه های فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.
این مسئول خاطرنشان کرد: کمبود اعتبار مشکل اساسی در پیشبرد برنامه های تدوین شده برای جذب بیشتر گردشگران و ارائه برنامه های مختلف در حوزه گردشگری و بناهایی تاریخی این استان و سطح کشور است که افزایش آن می تواند تحولات بهتری را بوجود آورد.
به گزارش ایرنا، گنبد سلطانیه در سال 1310 در فهرست میراث ملی و تیرماه سال 1384در فهرست میرات جهانی (یونسکو) ثبت شده است.
این اثر، یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
9646/6085

انتهای پیام /*


فرهنگي


گنبد سلطانيه


بازديد كنندگان داخلي و خارجي


گردشگري