گردشگری و توریسم

800 نفر در واحدهای بوم گردی آذربایجان غربی اقامت کردند

جلیل جباری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه واحد های بوم گردی اغلب در جوار بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری مهم استان قرار دارند، ادامه داد: رویکرد مهم در نوروز امسال تشویق مردم به طبیعت گردی و استفاده از واحدهای بوم گردی بوده است.
وی اظهار داشت: 16 واحد فعال بوم‌گردی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد تکاب با داشتن 6 واحد بوم‌گردی بیشترین تعداد را در سطح استان دارد.
جباری گفت: این اقامتگاه ها در حفظ محیط زیست نیز نقش ایفا کرده و درآمد مناسبی نصیب روستاییان و صاحبان اقامتگاه های بوم گردی می کند.
وی با اشاره به استقرار 30 راهنمای گردشگری مجرب در کنار ابنیه و محوطه های تاریخی برای راهنمایی گردشگران گفت: جهت افزایش رفاه مسافران نظارت مستمر از مجتمع های رفاهی سطح شهرها و مجتمع های رفاهی بین راهی صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: همه دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر در 10 کمیته، هر کدام در حیطه وظایف خود از جمله اسکان فرهنگیان، تنطیم بازار، بخش حمل و نقل، ارایه خدمات بهداشتی و درمانی، تامین سوخت خودروها، برپایی ایستگاه های سلامت و تنظیف مبادی ورودی شهرها به خوبی عمل کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به سفر ناظران ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور به استان اضافه کرد: این ناظران نیز در ارزیابی های خود که از عملکرد اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان داشته اند اعلام رضایت از عملکرد ستاد داشتند.
وی با اشاره به برگزاری نوروزگاه ها در نقاط مختلف استان بیان کرد: در بیش از 20 نقطه سطح استان انواع برنامه های آیینی و فرهنگی نوروزگاه در جوار بناهای تاریخی و طبیعی از جمله قره کلیسا چالدران، تخت سلیمان تکاب، پایگاه ملی بسطام، تپه حسنلو، آبشار شلماش و نقاط دیگر با هدف احیا و انتقال آداب و سنن قدیمی به نسل آینده در استان برگزار شد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی بیان کرد: نوروز به عنوان میراث ناملموس 12 کشور در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است و برای پاسداشت این جشن برنامه های مختلفی در سطح کشور و آذربایجان غربی انجام می شود.
وی اظهار داشت: گزارشی از این برنامه ها در اختیار یونسکو قرار می گیرد تا مشخص شود که خاستگاه نوروز ایران بوده است و همچنین اجرای برنامه های سنتی قدیمی روشی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است همچنین اصیل بودن برنامه های اجرایی در نوروزگاه ها توسط کمیته های مربوطه رصد می شود.
به گزارش ایرنا اخیرا در کنار مراکز اقامتی شهری مانند هتل‌ها، مهمانپذیرها، کمپ‌ها و چادرها، اقامتگاه‌های جدیدی تحت عنوان واحدهای بوم‌گردی در روستاها برای اقامت مسافران راه‌اندازی شده است که موجب شده تا علاقمندان به گردشگری در این اقامتگاه ها ساکن شوند.
7125/7129

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


آذربايجان غربي