گردشگری و توریسم

آمار گردشگران نوروزی به استان البرز افزایش یافت

حجت الاسلام فخرالدین صابری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این مدت میزان حضور گزدشگران در البرز 40 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه ستاد خدمات سفر از 25 اسفند فعالیت خود را در استان آغاز و تا 16 فروردین ماه نیز ادامه دارد اظهار داشت: مهم ترین بخش کار ارائه خدمت به مسافران و گردشگرانی است که به استان می آیند که برای تحقق هر چه بهتر این مهم بخشی از کار به به بخش خصوصی بر اساس روال قانونی سپرده شد.
صابری با بیان اینکه چندین نوروزگاه در کاخ مروارید، محوطه تاریخی ازبکی و تالاب صالحیه با کمک بخش خصوصی در حال برگزاری است افزود: در این نوروزگاه ها غرفه هایی با کمک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار گرفته که در زمینه های مختلف معرق، جاجیم بافی، کیف، کفش و شیشه محصولات خود را عرضه می کنند.
وی ادامه داد: در کنار این غرفه ها، سیاه چادرهایی تعبیه شده و محصولات غذایی و موسیقی با هدف ایجاد نوروزی با نشاط و شاداب به مردم ارایه می شود.
صابری گفت: اگر چه بارندگی در این ایام وقفه ای در کار ایجاد کرد، با این وجود مردم از این موقعیت ها همچنان استفاه می کند.
وی با بیان اینکه 127 واحد پذیرایی و 57 واحد اقامتی مجوز دار در استان فعال هستند خاطر نشان کرد: علاوه بر این واحدها، فضاهایی نیز از سوی آموزش و پرورش استان در اختیار مسافران قرار داده شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به اینکه بر روند فعالیت واحدهای پذیرایی و اقامتی به صورت روزانه و مستمر نظارت می شود گفت: هدف این است که اعتماد هر چه بیشتر مسافران و گردشگران جلب شود.
استان البرز دارای حدود 500 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده است که تا کنون 271 آثار آنها به ثبت ملی رسیده است.
7414/ 6155

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


نوروز


البرز