گردشگری و توریسم

بیش از 100هزارگردشگر از جاذبه‌های میامی بازدید کردند

سیدمحمد صادق رضویان دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همه امکانات و ظرفیت‌های موجود برای رفاه و آسایش مسافران نوروزی بکار گرفته شده است .
وی با اشاره به شعارسال مبنی بررونق تولید گفت: صنعت گردشگری بویژه درشهرستان میامی با جاذبه های متنوع می تواند یکی از ارکان اصلی ایجاد اشتغال و درآمدباشد.
رضویان بااشاره به افزایش بازدیدازاماکن گردشگری میامی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ادامه داد : بیشترین بازدید گردشگران نوروزی از بناهای تاریخی مجموعه کاروانسراهای میاندشت، مسجدجامع فرومد ، آرامگاه ابن یمین فریومدی و بافت قدیمی میامی بوده است. .
سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان میامی تصریح کرد : از مجموع مسافران وارده 28هزارو203 تن نیز در این شهرستان اسکان یافتند.
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری میامی بیان داشت : در طول این مدت بازدیدهای نظارتی فعال در دستور کار ستاد پذیرایی از گردشگران بوده که در این رابطه 62فقره بازدید از تاسیسات گردشگری و مراکز ارایه دهنده خدمات شامل مراکز اقامتی و مسافرخانه ها انجام شده است .
وی افزود: امسال برای اقامت مسافران مکان های مختلفی تدارک دیده شده و علاوه بر واگذاری چادر، خانه معلم ،مساجد و حسینیه ها، اقامتگاه های موقت و کانکس ، زائرسراها ، مهمانسراهای ادارات و مدارس ازمسافران استقبال می نمایند.
به گزارش ایرنا،برپایی نمایشگاه صنایع دستی در نقاط مختلف شهرستان ،ایستگاه نقاشی ، اجرای جشنواره ها و برنامه های ورزش بومی – محلی از جمله این برنامه های هستندکه برای ایجاد فراغت گردشگران درسطح شهرستان درحال برگزاری است.
میامی 52اثر تاریخی ثبت شده دارد و در این میان آرامگاه ابن یمین فرومدی ،آرامگاه شیخ حسن جوری ، مسجدجامع فرومد ،کاروانسراهای (میاندشت،میامی،عباس آباد، الحاک) ،عمارت آقایان ،حمام ومسجدآقایان از جاذبه های مورد علاقه مسافران و گردشگران است.
شهرستان میامی در شرق استان سمنان با جمعیتی حدود 40 هزارتن و واقع شدن در مسیر راه تهران – مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید مسافران وگردشگران فراهم می کند.
7357/6167

انتهای پیام /*


اجتماعي


بازديد گردشگران


ميراث فرهنگي


ميامي