گردشگری و توریسم

220 هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی مهریز بازدید کردند

الهام جلوداری عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 2 برابر شده، افزود: چشمه غربال بیز، کوه ریگ، باغ پهلوانپور و بافت تاریخی شهر مهریز از مهمترین مکان های مورد بازدید بوده است.
وی ادامه داد: در این مدت 11 هزار مسافر از نقاط مختلف کشور در 110 کلاس درس در این شهرستان پذیرش و اسکان یافتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود سه برابر رشد را نشان می دهد .
این مسئول به تهیه افزون بر 6 هزار نقشه راهنما و بروشور معرفی آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی منطقه خبر داد که بین مسافران توزیع شده است.
جلوداری گفت: ستاد خدمات سفر با همکاری مسئولان تا پایان تعطیلات در خدمت مردم و مسافران نوروزی برای ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی است.
مرکز شهرستان مهریز در جنوب استان و در سی کیلومتری شهر یزد و در کنار جاده بین‌المللی شمال ، جنوب کشور( تهران ، بندرعباس و یزد ، کرمان) واقع‌شده است .
این شهرستان از سمت شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک از استان کرمان، از سمت جنوب به خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر و شهرستان‌های ابرکوه و تفت محدود است .
ادامه ارتفاعات شیرکوه در بخش غربی شهرستان موجب تشکیل سفره‌های غنی آب زیرزمینی و تعدیل هوای آن نسبت به دیگر نقاط استان شده است.
مهریز با وسعت 14 هزار و 684 کیلومترمربع دارای جمعیتی بیش از 50 هزار نفر است.
7541/ 6014/

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


بازديد آثار تاريخي


شهرستان مهريز