گردشگری و توریسم

1100 تخت اقامتی برای استفاده میهمانان نوروزی در خوی فعال است

امیر تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، 570 تخت مربوط به 11 مهمانپذیر و سه هتل خوی و 530 تخت نیز جزو تخت های اسکان آموزش و پرورش شهرستان است.
وی بیان کرد: این شهرستان با 200 اثر تاریخی و قدیمی و محوطه تاریخی و گردشگری ثبت ملی شده، آماده پذیرایی و میزبانی از گردشگران و میهمانان نوروزی خارجی و داخلی است.
وی اضافه کرد: بارگاه حضرت شمس تبریزی، بازار تاریخی زیبا، دروازه سنگی، پل خاتون و پل هوایی و همچنین مناطق بکر طبیعی مانند غار علی شخ و دهها چشمه آب معدنی و گلستان های گل محمدی از جاذبه های گردشگری این شهرستان به شمار می رود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خوی، این شهر را شهر اولین ها عنوان کرد و ادامه داد: عسل طبیعی، تخمه های آجیلی آفتابگردان، فرش خوش نقش ریز ماهی از مهمترین سوغاتی های این شهرستان محسوب می شود.
وی پل هوایی و ریلی قطور را یک سازه مهم ماندگار از گذشته دانست و افزود: این پل به عنوان اولین اثر میراث مدرن آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان 385 هزار نفری خوی در شمال آذربایجان غربی، از غنای فرهنگی و تاریخی و مذهبی بالایی برای بازدید دوستداران به آثار و جاذبه های گردشگری برخوردار است.
8135/2093

انتهای پیام /*


اجتماعي


مسافران نوروزي


نوروز98


خوي