گردشگری و توریسم

تعلل در رسیدگی به مصدومان موجب افزایش فوتی ها می شود

به گزارش ایرنا؛ محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در سومین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان اظهار داشت: در تصادفاتی که احتمال فوت مصدوم وجود دارد متاسفانه به علت تعلل دستگاه های ذیربط آنقدر زمان سپری می کنیم که سیستم ایمنی بدن به هم می ریزد و منجر به فوت می شود.
وی افزود: در این راستا لازم است به منظور رسیدگی سریع تر به مصدومان یک دستگاه جرثقیل در فضاهایی که احتمال تصادفات بالا است به کار گیری شود تا در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی صورت گیرد.
شجاعی گفت: باید شاخص هایی را در ارزیابی هر دستگاه داشته باشیم تا هر کدام مسئولیت های خود را بدانند و با ایجاد شرایط مطلوب برای مسافران میزان ماندگاری آنها در استان افزایش یابد.
وی از وجود امنیت و ارزانی خدمات به عنوان عوامل مهم در ماندگاری مسافران یاد کرد و اظهار داشت: گرانی یک شهر و استان از عواملی است که مسافر احساس می کند این شهر برای ماندن و سفر مناسب نیست.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه نمی توانیم فقط شعار مهمانپذیر بودن را بدهیم، گفت: باید از همه توان برای فراهم کردن شرایط ماندگاری بیشتر و راحتی مسافران در استان استفاده کنیم.
وی اعلام انجام کارها فقط با نصب یک یا چند بنر برای خوشامدگویی به مسافران را بسیار قدیمی دانست و افزود: نباید فقط دنبال کار ارزان باشیم زیرا که از زمان بنرزدن خیلی وقت است که گذشته و نباید فقط به دنبال تکرار امور باشیم بلکه باید کار اصلی را انجام دهیم.
شجاعی اظهار داشت: باید به جلسات جنبه اجرایی دهیم زیرا که حرف و مصوبه خیلی مهم نیست و به کار مردم نمی آید.
وی گفت: وقتی اتفاقی مثل سیل گلستان بر استان ما تاثیر منفی می گذارد باید تاثیرات مثبت استان ها را نیز در خراسان شمالی داشته باشیم و از شاخص های مثبت سفر در کشور برخوردار شویم.
وی با تاکید بر فعال کردن حوزه اقتصاد سفر در استان، گفت: باید در این 20 روز سفرهای نوروزی آورده استان از نظر اقتصادی مشخص شود زیرا که نگاه ما به سفر فقط به دید میهمانی نیست و بلکه باید خروجی کار را به درستی محاسبه کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز با اشاره به کاهش ورود مسافر در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: با این وجود نسبت به میانگین کشور 10 درصد افزایش داشته ایم.
رضا رجب زاده از بارندگی ها به عنوان مهم ترین دلیل کاهش سفرها یاد کرد و افزود: همچنین کاهش میانگین دما نسبت به سال گذشته در میزان ورود و خروج مسافر تاثیر به سزایی داشته است.
وی گفت: هم اینک تمامی فضاهای اقامتی استان شرایط خوبی دارند و آمادگی پذیرش مسافر در آنها فراهم شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز اظهار داشت: در طول تعطیلات نوروزی از 28 اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه امسال حدود 247 هزار و 437 مسافر وارد این استان شده اند.
حبیب یزدان پناه افزود: این در حالی است که با توجه به وضعیت آب و هوایی استان ظرفیت پذیرش مسافران در هتل ها و دیگر مکان های اقامتی افزایش داشته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی نیز یادآور شد: در طرح نوروزی امسال بازدیدهای بسیاری از واحدهای صنفی صورت گرفته که 50 درصد بازدیدها منتهی به تشکیل پرونده شده است.
سیدجواد سید الموسوی افزود: این مساله می طلبد که در کنار برخوردهای تعزیراتی دستگاه های متولی نیز نسبت به رعایت مقررات صنفی در بین اصناف بیشتر توجیه شوند و آموزش های لازم به آنها صورت گیرد.
ط/ 6042

انتهای پیام /*


فرهنگي


سفر


نوروز


خراسان شمالي