گردشگری و توریسم

حدود 26 هزار مسافر نوروزی از این شهرستان دیدن کردند

حشمت الله رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین از ابتدای تعطیلات تا پایان چهارمین روز نوروز امسال 650 نفر از مسافران در 14 هتل و مهمانپذیر و 11 مدرسه با ظرفیت 83 کلاس درس اسکان داده شده اند.
وی اظهار کرد: شهرستان تاریخی و مرزی قصرشیرین با داشتن مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان، آثار تاریخی دوران ساسانی شامل آتشکده چهارقاپو، بان قلعه، کانال آبرسانی ساسانی، کاخ خسرو، رودخانه الوند و همچنین یادمان های شهدا و آثار باقیمانده از دوران جنگ تحمیلی تاکنون مسافران و گردشگران زیادی از مناطق مختلف کشور را به خود جلب کرده است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: تمامی تمهیدات لازم از سوی ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان برای خدمات دهی به مهمانان و مسافران نوروزی فراهم شده است.
رضایی ادامه داد: همچنین گشت های پلیس راه و تیم های امداد و نجات و راهنمای مسافران نوروزی نیز در کنار دیگر دستگاه های خدمات رسان آماده انجام وظیفه و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.
این مقام مسئول افزود: روزانه بیش از یک هزار تن از کاروان های راهیان نور به صورت کاروانی و انفرادی از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس این شهرستان دیدن می کنند که ظرفیت اسکان روزانه برای 200 تن در قصرشیرین در کنار ظرفیت مساجد این شهرستان وجود دارد.
وی اضافه کرد: کاروانسرای شاه عباسی محل عرضه اجناس خارجی و فروش اقلام وارداتی نیز باعث شده این شهرستان شاهد حضور گسترده میهمانان نوروزی باشد.
وی گفت: قصرشیرین به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب بهترین خدمات را به مسافران ارائه می دهد.
رضایی با تقدیر از ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان برای فراهم کردن بهترین امکانات به منظور رفاه حال مسافران و میهمانان، روند فعالیت دستگاه ها را در ایام تعطیلات نوروز امسال مطلوب ارزیابی کرد و از مشارکت همه جانبه همه دستگاه های اجرایی و مردم شهرستان در پذیرایی از مسافران نوروزی قدردانی کرد.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
3012/3033

انتهای پیام /*


اجتماعي


نوروز


مسافر


قصرشيرين