گردشگری و توریسم

تدارک نوروز با ظرفیت های جذاب در زرندیه

به گزارش ایرنا، از آبشار با ارتفاع 30 متری جناقچی تا برج کبوترخانه و کلیسای سرکیس مقدس به عنوان آثار طبیعی و تاریخی گرفته تا سرزمین ایرانیان و افزون بر 10 هزار هکتار باغ پسته، فضاهایی برای گشت و سیاحت در زرندیه وجود دارد.
این شهرستان دارای پنج روستای هدف گردشگری از جمله «چناقچی علیا»، «بند امیر» و «الویر» در بخش خرقان و 2 روستای «پیک» و «ورده» در بخش مرکزی است که در فصل شکوفایی طبیعت و آغاز سرسبزی زمین نگاه ها را به سمت خود می کشانند.
آبشار روستای چناقچی با ارتفاع حدود 30 متر، کلیسای سرکیس مقدس و گورستان ارامنه در ایام تعطیلات نوروز می تواند به عنوان مقصد و هدف مسافرن و گردشگران باشد.
صدا و نوای تاریخ دوران صفویه در زرندیه نیز کاملا مشهود است چرا که 2 کاروانسرای شاه عباسی در خشکرود بخش خرقان و همچنین کاروانسرای روستای هدف گردشگری ورده از جمله جاذبه های گردشگری است که در زمان های قدیم محملی برای اسکان کاروانیان و تجار بوده است.
در شهر مامونیه که مرکز شهرستان محسوب می شود نیز وجود بقاع متبرکه و تاریخی مانند امامزاده پنج تن و سید منصور، برج کبوترحانه و همچنین یخچال تاریخی مهدی آباد از جمله آثار تاریخی قابل بازدید است.
مسئولان شهرستان زرندیه مانند همه جای ایران پیش از فرا رسیدن نوروز باستانی و با پیش بینی ورود مسافران و گردشگران به این دیار، تدابیری را برای پذیرایی مناسب و همچنین اسکان آنها اندیشیده اند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زرندیه در این خصوص به ایرنا، گفت: برای استقبال از بهار و گردشگران ورودی، 2 نوروزگاه در شهر پرندک به عنوان مبدا ورودی شهرستان و همچنین در ورودی شهر مامونیه ایجاد شده است.
«زهرا رنجبر» افزود: در این نوروزگاه ها سفره هفت سین که نماد خانواده های ایرانی است، ایجاد شده و بنرهایی که حاوی معرفی جاذبه های شهرستان نیز نصب شده است.
وی اظهار داشت: گروه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر آمادگی راهنمایی از همشهریان و مسافران وارد شده به شهرستان را دارند.
وی گفت: 2 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای حسین آباد (بخش مرکزی) و ویدر در بخش خرقان که هر کدام ظرفیت پذیرش 20 نفر را دارند نیز آماده پذیرایی و اسکان مسافران است و یک باب خانه مسافر در شهر مامونیه با سه اتاق نیز برای اسکان مهمانان مهیا است.
رنجبر گفت: مراکز اسکان آموزش و پرورش نیز با پنج مدرسه در شهرهای مامونیه، زاویه، پرندک، خشکرود و رازقان برای اسکان مسافران در این ایام تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: زائرسراهای بقاع متبرکه تحت پوشش اداره اوقاف و امور خیریه در امامزاده پنج تن مامونیه، عبدالمطلب روستای پیک و امامزاده صالح روستای تیره نیز آمادگی پذیرایی و اسکان مسافرین را دارند و برخی از ادارات عضو ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نیز مهمانسراها را برای اسکان جامعه هدف خود آماده کرده اند.
به گفته او، نرم افزار گردشگری زرندیه نیز راه اندازی شده که تمام اطلاعات مربوط به جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان را در فضای مجازی به مهمانان ارائه می کند علاوه بر این، نقشه راهنمای شهرستان های استان و همچنین مراکز شهرستانها در جایگاه های امداد و نجات هلال احمر و نیروی انتظامی برای عرضه به مسافرین توزیع می شود.
رنجبر گفت: گروه موسیقی سنتی نیز در نوروزگاه ها اجرای برنامه می کند و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرندیه نیز با همکاری دستگاه های نظارتی به صورت مستمر با ایجاد گشت های مشترک، بازدید و نظارت از مراکز پذیرایی و خدماتی را در دستور کار دارد.
شهرستان زرندیه با 64 هزار نفر جمعیت دارای پنج شهر است که در حوزه صنعت با داشتن افزون بر 300 کارخانه از مناطق مهم صنعتی و تولیدی استان مرکزی محسوب می شود.
6539/3075

انتهای پیام /*


فرهنگي


زرنديه


گردشگري


نوروز 98