گردشگری و توریسم

فعالیت ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان اردبیل آغاز شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار این ستاد اعلام کرد: نمایندگان دستگاه‌ های مختلف عضو در ستاد خدمات سفر تا پایان تعطیلات نوروزی در این محل حضور دارند و از ساعت هشت صبح تا 18 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به مسافران و گردشگران هستند.
نادر فلاحی افزود: ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان اردبیل 70 دستگاه اداری و اجرایی استان به طور مستقیم و غیرمستقیم در قالب 10 ستاد سازماندهی شده اند و تمام فعالیت های مربوط به سفرهای نوروزی استان از این محل مدیریت می شود.
وی گفت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان اردبیل در قالب کمیته های حمل و نقل – امداد و نجات – انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری – هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها – اسکان و رفاه – نظارت و تنظیم بازار – ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات – خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، برنامه ریزی و آمار – اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی فعالیت خود را از سه هفته پیش آغاز کرده ولی از امروز تا پایان تعطیلات نوروز در نیمه فروردین ماه به صورت شبانه روزی در خدمات مسافران و گردشگران استان خواهد بود.
وی بیان کرد: فعالیت این ستاد با دو هدف جلب رضایت گردشگران و ماندگاری مسافران تا آخر تعطیلات نوروزی ادامه خواهد یافت و هماهنگی لازم برای ارائه خدمات بهتر از طریق جلسات کمیته ها انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: برای هر کدام از دستگاه های مسئول در مرکز استان و در شهرستان ها تکالیفی در قالب کمیته های این ستاد تعیین شده که ستاد استانی به ریاست استاندار و به دبیری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فعالیت می کند.
وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ایجاد نمایشگاه معرفی قابلیت ها و جاذبه های استان در جوار این ستاد و در مجموعه تاریخی و پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اقدام ویژه ای را شروع کرده که هدف نهایی آن جلب رضایت گردشگران و نیز افزایش ماندگاری آنها در استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: با توجه به این که بیشتر تصادفات جاده ای در 30 کیلومتری منتهی به شهرها اتفاق می افتد، با هماهنگی دستگاه های مرتبط 15 ایستگاه و توقفگاه برای مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرهای استان و در فاصله تقریبی 30 کیلومتری ایجاد شده است.
وی افزود: در این ایستگاه ها علاوه بر ارائه خدمات مربوط به معرفی ظرفیت های گردشگری استان و شهرستان، خدمات رایگان در خصوص امور بهداشتی و درمانی و نیز امدادی به مسافران جاده ای ارائه می شود.
فلاحی اضافه کرد: امسال با همکاری مدیران و مردم محلی مسیرهای جاده ای منتهی به شهرهای استان تنظیف و پاکسازی شده و شرایط مطلوب محیطی برای میزبانی از گردشگران نروزی استان فراهم شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به آماده سازی 367 مرکز اقامتی در استان اردبیل برای اسکان مسافران نوروزی و پیش بینی ارائه تخفیف تا سقف 30 درصد در این مراکز در ایام تعطیلات نوروز گفت: نمایشگاه جاذبه های گردشگری استان اردبیل نیز در محل ستاد خدمات سفر واقع در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌‌الدین اردبیلی برای معرفی همه جاذبه های گردشگری استان برپا شده است.
به گزارش ایرنا، استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری و ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران، خانه ارشادی، حمام ملاهادی، برج شاطر، پل هفت چشمه، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل است.
همچنین مقبره شیخ حیدر، کاروانسرای قانلی بولاغ، سنگ نبشته های ساسانی، مجسمه های سنگی شهر یری، قلعه های دیو، قهقهه و کهنه در مشگین شهر، قیز قلعه سی و شاه تپه سی در گرمی، حمام سنگی در کوثر، قلعه بوینی یوغون در نیر، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این استان نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران، تپه های باستانی آناهیتا، کلیسای مریم مقدس، کاروانسرای شاه عباسی، شیروان دره سی، عمارت آقازاده اردبیلی، منطقه گردشگری کپز و ازناو، منطقه حفاظت شده آق داغ، ژئوپارک دربند مشکول، گیلوان، آبشارهای سردابه، گورگور، شورشور، آق بلاغ (سیبیه خانی)، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر جاذبه های گردشگری قابل توجه در استان اردبیل به شمار می رود.
امسال با هماهنگی مدیران استان طرح زمستان بیدار با هدف همه فصلی کردن گردشگری و توسعه سفرهای زمستانی در استان اردبیل به اجرا درآمد که به گفته جامعه هتلداران استان موجب افزایش ضریب اشغال و استقبال گردشگران و سفر بیشتر ایرانگردان به اردبیل شد.
استان اردبیل دارای 34 واحد هتل، 87 واحد هتل آپارتمان، 143 واحد خانه مسافر، 66 واحد مهمانپذیر، 32 واحد اقامتگاه بوم گردی و پنج واحد کمپ گردشگری با 20 هزار تخت اقامتی است.
6016/1905

انتهای پیام /*


فرهنگی


ستاد سفرهای نوروزی


گردشگری


اردبیل