گردشگری و توریسم

تمهیدات لازم برای میزبانی مسافران نوروزی فراهم شود

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، کنترل بازار و ساماندهی به شکلی محقق شود که کام مردم با بروز نابسامانی‌ها تلخ نشود.
وی بر ضرورت آمادگی و هماهنگی کامل تمامی دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به مسافران نوروزی تاکید کرد.
احمدی نظارت بر کالاهای اساسی و نظارت بر فعالیت مکان‌های خدمات عمومی، رستوران‌ها و اماکن اقامتی را در ایام نوروز ضروری دانست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رفع کاستی های جایگاه‌های عرضه سوخت، تأمین امنیت عمومی، تقویت و برنامه ریزی مناسب در حوزه حمل نقل و راهداری، فعالیت‌های خدمات پزشکی، امداد و نجات، اورژانس و دیگر موارد برای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم در تعطیلات نوروز تاکید کرد.
احمدی با اشاره به احتمال بارندگی و بروز شرایط خاص در طول ایام نوروز برای مسافران و گردشگران ،گفت: تمهیدات و تدابیر لازم نیز در این راستا اندیشیده شده است.
وی افزایش چشمگیر میزان تردد، ورود و حجم بار ترافیکی در جاده های این استان نسبت به سال های گذشته را یادآور شد و گفت: بهبود و تامین زیرساخت ها و تجهیزات جاده ای، تقویت و بالابردن فرهنگ رانندگی و افزایش ایمنی جاده ها از مهمترین عوامل در کاهش میزان تصادفات در جاده های برون شهری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط کنونی کشور، ابراز داشت: برای کاهش دغدغه های ذهنی مردم باید زمینه لازم برای گذران ایام خوش مسافران در استان مهیا شود و تمامی دستگاه های خدمات رسان به ویژه شهرداری ها در این خصوص آمادگی لازم را داشته باشند.
وی تصریح کرد: شهرداران مناطق 17 گانه کهگیلویه و بویراحمد پای کار باشند و نسبت به زیباسازی مبلمان شهری برای استقبال هرچه بهتر از مسافران اقدام کنند.
وی با اشاره به وجود پسماند در برخی مناطق شهر یاسوج، ابراز داشت: سزاوار پایتخت طبیعت ایران نیست که پسماندها کنار خیابان باشد و هر دستگاهی برای عمل نکردن به وظایف خود بهانه های توجیه ناپذیر بیاورد.
شهردار یاسوج نیز گفت: 190 نیروی خدماتی و عملیاتی از ۲۵ اسفند ماه امسال تا 17 فروردین ماه 98 به طور شبانه روز در ایام نوروز آماده باش هستند.
نستهن مقدم افزود: هم اینک برنامه‌های متعددی در زمینه تجهیز، زیباسازی، خدمات‌رسانی و فضا‌سازی شهری در دست اقدام است.
وی عنوان کرد: در این مدت برودت هوا اجازه اجرای منظم روکش آسفالت را نداد و در 10 روز آینده ورودی شهر از سمت شیراز و اصفهان و معابر، روکش آسفالت می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: دستگاه های خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری مانور در قالب ستاد خدمات سفرهای نوروزی، آمادگی خود را برای استقبال از میهمانان و مسافران نوروز 98 در این استان اعلام خواهند کرد.
محمود باقری افزود: افتتاح بازارچه‌های موقت صنایع دستی و برگزاری جشن‌های نوروزی در تمام شهرستان‌های استان از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل در ایام نوروز است.
وی بیان کرد: تیم‌های بازرسی مشترک در ایام نوروز از همه مکان‌های رفاهی، تفریحی، اقامتی و گردشگری بازدید می‌کنند و در ایام نوروز هتل‌ها و تاسیسات گردشگری استان هیچگونه افزایش قیمتی ندارند.
وی عنوان کرد: تمهیدات لازم برای برخورد با افراد کلید به دستی که در ایام نوروز در ورودی شهرها می‌ایستند و امنیت و سلامت گردشگران را به خطر می‌اندازند باید اندیشیده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 12 پایگاه با 194 مدرسه و یک هزار و 491 کلاس درس در استان آماده اسکان مسافران نوروزی است.
هادی زارع پور ابراز داشت: 503 نفر از عوامل اجرایی آموزش و پرورش آماده خدمات‌رسانی به گردشگران در ایام نوروز هستند و سالن‌های ورزشی و محوطه‌های مدارسی که در طرح اسکان نیستند نیز برای اسکان اضطراری آماده‌سازی شده است.
کهگیلویه و بویراحمد 300 جاذبه گردشگری دارد که 50 نقطه آن دارای زیرساخت های گردشگری است.
این استان با داشتن 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز ، مکانی مناسب برای سفرهای نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
9868/1662

انتهای پیام /*


اجتماعي


ستاد خدمات سفر


آمادگي


كهگيلويه و بوياحمد