گردشگری و توریسم

معاون وزیرعلوم: گردشگری بین دانشگاهی تقویت شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، غلامرضا غفاری امروز (دوشنبه) در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر اظهار داشت: اگرچه دانشگاه ها در تجارب خود بده بستان هایی در حوزه های گردشگری داشته اند اما گردشگری بین دانشگاهی باید تقویت شود.
وی افزود: وزارت علوم در حوزه تقویت گردشگری به تجارب جهاددانشگاهی نیاز دارد و این سازمان باید به یاری توسعه گردشگری به ویژه میان دانشگاه ها و مجامع علمی بیاید.
غفاری با بیان اینکه صنعت گردشگری به طور مستقیم با اقتصاد در ارتباط است، عنوان کرد: سفر امری ترکیبی و چند ضلعی است که یکی از ارکان آن اقتصاد است. این در حالی است که از وجهه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سفر و صنعت گردشگری نیز نمی توان غافل شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری باعث بسط فضای شهری می شود، تصریح کرد: گردشگری کنشی است که هرچه بسط می یابد فضای شهری را ویژه می سازد چرا که شهرها دارای تراکم هستند و زمانی شهر نام می گیرند که تعاملات فزونی یابد چرا که بنیاد سفر و گردشگری بر مبنای تعامل و ارتباط بنا نهاد شده است.
وی گفت: در صورت افزایش تبادلات و تعاملات، اعیان و اذهان شهر نیز درگیر می شوند و بخشی از پویایی شهری در گرو فضاهای عمومی قرار می گیرد.
غفاری با اشاره به اینکه تبادلات فرهنگی و اجتماعی تنها از طریق سفر و گردشگری حاصل می شود، ادامه داد: توسعه این صنعت مبنایی برای حرکت به سمت حوزه عمومی است. سفر مکانیزم تعیین کننده در این زمینه است.
وی در پایان از ظرفیت های بی نظیر گردشگری در ایران سخن گفت و افزود: ایران کشور اقلیم های متنوع است و فرهنگ متکثری را در درون خود جای داده است. همین مساله ضرورت توجه و تقویت سیاست گردشگری را قوت بیشتری می بخشد.

**9283**1601**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


معاون وزیر علوم


گردشگری


طرح ملی