گردشگری و توریسم

گردشگران آلمانی در نمایشگاه ITB سیستان و بلوچستان را معرفی می کنند

مجتبی میرحسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از گردشگران آلمانی که به سیستان و بلوچستان سفر کرده بودند درخواست کردیم با حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین این استان را براساس مشاهدات خودشان بعنوان یک مقصد امن و جذاب برای بازدید کنندگان تشریح و معرفی کنند.
وی افزود: علاوه بر گردشگران آلمانی که تجربه سفر به سیستان و بلوچستان را داشته اند، آژانس گردشگری علاء الدین یکی از معتبرترین دفاتر خدمات گردشگری ایران نیز بنا به مذاکرات انجام شده با مدیران موفق این مجموعه اثرگذار در شکل گیری تورهای ورودی به ایران، بعنوان بخش خصوصی در این نمایشگاه به معرفی ظرفیت های ناشناخته این سرزمین اساطیری و متمدن بپردازند.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: این نمایشگاه از مهمترین رویدادهای گردشگری دنیا به شمار می رود و نقش مهمی در افزایش تقاضای سفر گردشگران بین المللی به استان در آینده نزدیک خواهد داشت.
وی بیان کرد: نمایشگاه آی تی بی برلین به گردشگری فرهنگی توجه زیادی کرده و این مهم فرصت کم نظیری برای معرفی ظرفیت های فرهنگی سیستان و بلوچستان فراهم آورده است.
میرحسینی افزود: نمایشگاه آی تی بی برلین در بخش فناوری سفر چهار سالن برای سیستم های توزیع جهانی، پایگاه های اطلاعاتی تور گردانی، سیستم های رزرواسیون و نرم افزارهای آژانس های مسافرتی اختصاص داده است.
وی گفت: نگرش جدید در نسل سوم گردشگری عامل مهمی برای شکل گیری سفر به این استان است زیرا تجربه طبیعت و مکاشفه درونی فرهنگ جامعه میزبان در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: در این نمایشگاه به صورت هدفمند و با کمک دوستان ایرانی و آلمانی دنبال افزایش سفرها و ماندگاری گردشگران بین المللی در سیستان و بلوچستان هستیم.
وی با اشاره به فرارسیدن سال نو و شکل گیری سفرهای نوروزی خواستار مشارکت هرچه بیشتر مردم در حفظ محیط زیست با تولید رفتار مسئولانه شد و افزود: این نگرش در نمایشگاه برلین مقوله ‘سفرهای ماجراجویانه و گردشگری مسئولیت پذیر’ را به عنصری ارزشمند در خصوص گردشگری پایدار تبدیل کرده است.
9923 **6081

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


نمايشگاه برلين


معرفي سيستان و بلوچستان