گردشگری و توریسم

تدارک مسئولان شهرستان پاسارگاد برای میزبانی مسافران نوروزی

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، در این جلسه که با حضور سرپرست فرمانداری پاسارگاد برگزار شد، مقرر شد که آیین تحویل سال نو در شهر سعادتشهر مرکز شهرستان در مرقد مطهر امامزاده حسین (ع) برگزار شود.
بر این اساس، در بخش پاسارگاد نیز آیین تحویل سال نو در مجاورت مزار شهدای گمنام در شهر مادر سلیمان برگزار خواهد شد.
سرپرست فرمانداری پاسارگاد در سخنانی در این جلسه با تاکید بر لزوم ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی این شهرستان گفت: هرچند در زمینه تامین اعتبار با مشکلاتی روبرو هستیم اما با تدبیر وتلاش مسئولان ومردم فهیم شهرستان می توان بهترین خدمات را به گردشگران نوروزی ارائه کرد.
علی علیزاده گفت: بایستی از تمام ظرفیت های موجود در جهت خدمات رسانی به مهمانان نورزی استفاده کرد و مردم شهرستان وبخصوص صنوف مختلف در این ایام نیز از حضور مهمانان نورزوی ودادوستد و ارائه خدمات به مهمانان نورزی منتفع شوند، اما این کار باید با نظارت دقیق صورت گیرد.
بهنام اسفندیاری شهردار شهر مادرسلیمان نیز در این جلسه گفت: 6 جایگاه پارکینگ جهت توقف خودروهای گردشگران نوروزی در سفر به بخش پاسارگاد پیش بینی شده است.
در این جلسه تاکید شد که اسکان نوروزی در منازل اهالی شهرستان پاسارگاد باید از طریق ستاد اسکان و با هماهنگی نیروی انتظامی صورت گیرد و هیچ فردی مجاز نیست که در مبادی ورودی شهرستان نسبت به اسکان گردشگران اقدام کند.
ایجاد غرفه های متعدد برای ارائه صنایع دستی، غذاهای سنتی و بومی محلی و دیگر خدمات نیز در این جلسه به تصویب رسید.
در این جلسه مقرر شد که در بخش ورودی مجموعه میراث جهانی پاسارگاد هیچ غرفه ای دایر نشود و غرفه ها در فاصله 300 متری این مجموعه برپا شوند.
در این جلسه اعلام شد که آموزش و پرورش شهرستان پاسارگاد با اختصاص 32 آموزشگاه به اسکان مسافران نوروزی، آماده خدمات رسانی به گردشگران است.
بر این اساس، مهمانان نوروزی برای اسکان در مدارس باید در شهر سعادتشهر به ستاد اسکان مستقر در اداره آموزش وپرورش این شهر و در بخش پاسارگاد به دبیرستان ولی عصر شهرمادرسلیمان مراجعه کنند.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادتشهر در 110 کیلومتری شمال شیراز واقع است. این شهرستان آثار تاریخی پاسارگاد شامل آرامگاه کوروش و … که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است را در خود جای داده است.
ف ح/ 9873/ 2027

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


پاسارگاد


نوروز 98