گردشگری و توریسم

نرخ خدمات نوروزی مراکز اقامتی و پذیرایی افزایش نمی یابد

به گزارش ایرنا ولی تیموری پنجشنبه شب در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی و افزایش نرخ کالاها و خدمات که بر مردم فشار آورده، هیچ افزایشی در قیمت مراکز اقامتی و پذیرایی نخواهیم داشت.
وی بر ایجاد نشاط و شادابی در جامعه تاکید کرد و افزود: اگر دستگاه ها و نهادهای دیگر نیز چنین برنامه هایی در راستای حمایت از مردم دارند، اعلام کنند.
وی از همکاری و مساعدت بخش خصوصی برای عدم افزایش نرخ خدمات در مراکز اقامتی و پذیرایی تقدیر کرد و گفت: باید زمینه و انگیزه های لازم و مناسب را برای گردشگری داخلی فراهم کنیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایام مسافرت داخلی با گردشگری بین المللی همزمان شده که باید از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده کرد.
وی با اشاره به افزایش سفرها در ایام نوروز، افزود: این در حالی است که زیرساخت های کافی در این خصوص نداریم و تمامی دستگاه ها باید برای رفع نقائص تلاش کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.
تیموری با بیان اینکه کشور در ایام نوروز، تعطیل نیست گفت: برخی شهروندان گلایه دارند که چرا دستگاه ها و نهادهای مختلف تعطیل هستند و حال آنکه چنین نیست و تنها 22 دستگاه عضو ستاد ملی هماهنگی سفر هستند.

* در زمینه گردشگری ضعیف عمل شده است
استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: گردشگری صنعتی است که هزینه کاشت و داشت ندارد و تنها باید برداشت کرد، اما متاسفانه ما در این خصوص ضعیف عمل کرده ایم.
محمدعلی شجاعی افزود: خراسان شمالی دارای طبیعتی بکر و زیبا، آب و هوایی مناسب و در مسیر استانهای گردشگرپذیر و جاذبه های زیاد واقع است که باید از این ظرفیت بهره برداری کرد.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید درآمدهای گردشگری را جذب کند، اظهار داشت: باید با تشکیل کمیته درآمد و اقتصاد، در این راستا برنامه ریزی و به بخش خصوصی نیز کمک شود تا درآمد ایجاد کند.
وی از دستگاه های مرتبط با حوزه گردشگری خواست ضمن پرهیز از خسیس بازی، زمین هایی را که در مسیر تردد مسافران قرار دارد، برای فعالیت در اختیار جوانان بگذارند.
استاندار خراسان شمالی گفت: می توان با ایجاد سازه های موقت، مکانی برای کسب و کار جوانان در این ایام فراهم کرد که نیاز به اعتباری نیز ندارد و تنها همکاری و مساعدت می طلبد.
سالانه افزون بر 20 میلیون مسافر و زائر از استان خراسان شمالی گذر می کنند.
3007/5132

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


مراکز اقامتی


خراسان شمالی