گردشگری و توریسم

حفظ و احیای معماری سنتی بستک ضروری است

به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر پنجشنبه در همایش معماری بستکی در این شهرستان افزود: باید از ظرفیت های تاریخی و سنتی مهم بستک به عنوان یادمان های برجسته این شهرستان حفظ کنیم و از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده کرد.
وی ابراز داشت: برای احیا، بازسازی و حفظ مکان ها و آثار تاریخی شهرستان بستک اعتبار ویژه ای اختصاص می یابد.
استاندار هرمزگان با اشاره به هویت دیرینه و فرهنگ غنی استان و شهر بستک اظهارداشت: فرهنگ غنی هرمزگان سرمایه ارزشمندی برای این استان محسوب می ‌شود که می‌ توانیم با تکیه بر آن، آینده درخشانی را برای منطقه رقم بزنیم.
همتی گفت: در هر نقطه از استان هرمزگان ظرفیت های فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی مهمی وجود دارد که قابلیت برگزاری همایش های مهم در سطح ملی و بین المللی را دارند.
وی در ادامه از استقبال گسترده مردم غرب هرمزگان از رییس جمهوری قدردانی کرد و گفت: سفر رییس جمهوری به هرمزگان دستاوردهای مهمی را برای این استان به همراه داشت.
استاندار هرمزگان با اشاره به مصوبه سفر اخیر رییس جمهوری برای غرب هرمزگان و شهرستان بستک گفت: این مصوبه ها شامل سرعت بخش در تکمیل جاده بستک به چارک، اختصاص اعتبار جهت سرعت بخشی در اجرای پروژه انتقال آب از دریا به شهرستان بستک و چهارخطه شدن مسیر کهورستان تا 2 راهی لار – بستک است که سال آینده اجرایی می‌شود.
*نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فرهنگ و تمدن دیرینه بستک تنها با صیانت، حفاظت و احیاء میراث گذشتگان پایدار است
ناصر شریفی افزود: شهرستان بستک نه تنها در معماری بلکه در فرهنگ و هنر، فناوری و سیاست نیز پیشگام بوده است.
*مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان نیز گفت: در شهرستان بستک تعداد ۷۰ اثر آماده ثبت و بیش از ۳۶۰ اثر فرهنگی و تاریخی شناسایی شده است.
رضا برومند افزود: بستک در آینده‌ای نزدیک به عنوان الگویی از میراث فرهنگی هرمزگان، در سطح استانی و حتی ملی و بین المللی معرفی خواهد شد.
همایش 2 روزه معماری سنتی بستکی روزهای هشتم و نهم اسفند ماه با حضور مدیران ارشد و اساتید برجسته معماری کشور و شهرداران با هدف معرفی بناهای تاریخی و معاصر بستک برگزار شد.
بازدید از بنا‌های ارزشمند و تاریخی شهر بستک، مسابقه عکاسی، طراحی معماری، نمایشگاه عکس، پخش فیلم مستند و کارگاه‌های آموزشی معماری از برنامه‌های این همایش است.
در این همایش همچنین از تمبر یادبود و کتاب سبک معماری بستکی اثر فریدون فراهانی رونمایی شد.
شهرستان بستک در 180 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
7195/6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


همايش معماري بستكي


استاندار


هرمزگان