گردشگری و توریسم

پنج منطقه نمونه گردشگری در پیرانشهر به ثبت رسید

جلیل جباری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بوم گردی را یکی از بهترین شیوه های جذب گردشگر و ایجاد در آمد برای اهالی بومی این منطقه بیان کرد و افزود: سه روستای هدف گردشگری کهنه لاهیجان، خورنج، قبر حسین در شهرستان پیرانشهر نیز با هدف جذب گردشگر و معرفی آثار تاریخی و طبیعی و گسترش بوم گردی در ردیف روستاهای هدف گردشگری به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: در این شهرستان جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی از جمله سنگهای افسانه ای خورنج، کوهستان قندیل، مراکز تجاری، پایانه مرزی و گمرک تمرچین وجود دارد که زمینه های خوبی برای میزبانی از میهمانان نوروزی این شهرستان فراهم می کند.
وی با بیان اینکه پیرانشهر یکی از زیباترین مناطق آذربایجان غربی به شمار می آید، افزود: این منطقه به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت ایران با کشورهای عراق و دیگر کشورهای حوزه دریای مدیترانه، یکی از بزرگ ترین مراکز تجارت خارجی در ایران است.
به گزارش ایرنا شهرستان پیرانشهر در فاصله 129 کلیومتری جنوب ارومیه واقع شده و با دارا بودن جاذبه های فراوان طبیعی و بازرگانی یکی از قطب های گردشگری آذربایجان غربی محسوب می شود و همه ساله با آغاز فصل بهار میزبان شمار زیادی از گردشگران و مسافران است.
7125/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


آذربايجان غربي