گردشگری و توریسم

خیّر چایپاره ای منزل مسکونی خود را وقف کرد

حجت الاسلام حسن پوراکبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واقف خیراندایش ساختمان مسکونی خود را با نیت کمک به طلاب و حوزه های علمیه شهرستان وقف کرده است.
وی اظهار داشت: این ساختمان مسکونی 75 متر مربع مساحت دارد و ارزش ریالی آن 800 میلیون ریال است.
وی همچنین با اشاره به دریافت نذورات مردمی در تکیه گاه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: این تکیه گاه در چایپاره سالانه بیش از 700 هزار زائر دارد.
وی اضافه کرد: این تکیه گاه با قدمتی بیش از 200 سال جایگاه عمیقی در باورهای مذهبی مردم منطقه دارد.
وی ادامه داد: در زمان های گذشته محل این تکیه ارث پدری 2 برادر بوده که بعد از تقسیم زمین ها تکه سنگی را به عنوان مرز بین زمین ها در نظر می گیرند، یکی از برادرها شبانه سنگ را جابجا کرده و صبح می بیند که سنگ سر جای اولش قرار گرفته است، این اتفاق چندین بار تکرار می شود و در نهایت این سنگ برای اهالی منطقه مقدس می شود.
حجت الاسلام پور اکبر افزود: این محل 73 هکتار زمین وقفی دارد و سالانه پذیرای زائران متعددی از قومیت ها و مذاهب مختلف است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه چایپاره گفت: وجود محلی برای ذبح قربانیان از دیگر امکانات این تکیه است زیرا سالانه بیش از پنج هزار قربانی در این تکیه گاه ذبح می شود.
به گزارش ایرنا، بیش از 100 موقوفه و 200 رقبه در چایپاره وجود دارد؛ تکیه گاه حضرت ابوالفضل(ع) در 25 کیلومتری چایپاره قرار دارد.
8137/7129

انتهای پیام /*


فرهنگي


وقف


چايپاره


منزل مسكوني