گردشگری و توریسم

ملایر برای استقبال از نوروز مهیا می شود

ابراهیم جلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مجموعه های تفریحی و توریستی همچون بام ملایر، مینی ورد، پارک تاریخی سیفیه، ارگ باستانی نوشیجان و یخدان میرفتاح برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی آماده است.
وی با بیان اینکه مسافران نوروزی می توانند شهر ملی منبت و شهر جهانی انگور را به عنوان یکی از مقصدهای سفر خود انتخاب کنند افزود: برنامه های ویژه ای برای استقبال از مسافران نوروزی تدبیر شده است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر بیان کرد: با تشکیل نخستین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی از اوایل بهمن تا هفتم اسفندماه، 12 مصوبه به همراه داشت که برای ارتقای خدمات سفر دستورالعمل های لازم اتخاذ شد.
جلیلی ادامه داد: در این راستا 10 کمیته زیرمجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی در این شهرستان تشکیل و شرح وظایف کمیته ها و ستادهای فرعی در چهار بخش ملایر با مسئولیت بخشداران مشخص شد.
وی با بیان اینکه کمیته های 10 گانه ستاد اجرایی خدمات سفر در حال هماهنگی برای ارتقا و ارایه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی در این شهرستان هستند گفت: در ایام نوروز 35 برنامه متنوع فرهنگی در دبیرخانه این ستاد پیش بینی شده است که از 25 اسفند تا 16 فروردین ماه سال آینده اجرا می شود.
جلیلی برگزاری رزمایش مشترک، استقبال از مسافران نوروزی در نخستین روز از عید نوروز در ورودی های شهر، استقبال از مسافران در ایستگاه قطار ملایر، برنامه فرهنگی «استقبال از بهار یا گذر از زمستان» در سوم و چهارم عید نوروز، برپایی جشن نوروز در خیابان خیام به منظور استفاده از ظرفیت های ویژه ملایر را از جمله این برنامه های فرهنگی برشمرد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر یادآور شد: همچنین در ایام نوروز جشنواره بازی های بومی و محلی در روستای حسین آباد ناظم، سومین جشن بومی و محلی روستای گوراب و دومین جشن بازی های بومی و محلی در روستای تاریخی پری برگزار می شود.
جلیلی برگزاری مسابقه نوروزی سبزه آرایی، زیباترین چیدمان سفره هفت سین و پخت شیرینی خانگی در عمارت مصدقی و موزه لطفعلیان در هفتم فروردین، برگزاری مسابقه اسب سواری در تپه باستانی نوشیجان و جشنواره بادبادک ها در بام ملایر همزمان با مبعث حضرت رسول(ص) در ایام نوروز را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.
وی ادامه داد: در ایام نوروز نمایشگاه صنایع دستی در عمارت مصدقی ملایر دایر است و هر کدام از صنایع دستی این شهرستان همچون مبل و منبت دارای یک غرفه هستند و مسافران می توانند از ظرفیت های ملایر در حوزه صنایع دستی بازدید کنند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر همچنین به برگزاری جشن نوروز در شهر جوکار و برپایی بازارچه نوروزی سفر در حوزه مبل و منبت در شهر جوکار در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بنرهای خیر مقدم به مسافران نوروزی با گویش های مختلف آماده است و با همکاری شهرداری ورودی ها و سطح شهر زیباسازی و ساماندهی می شود.
جلیلی اظهار داشت: بازار مبل ملایر نیز همزمان با ایام نوروز ساماندهی و چیدمان های لازم را برای معرفی ظرفیت های ویژه مبل و منبت ملایر انجام داده است و آماده استقبال و پذیرایی از مسافران هستند.
وی اضافه کرد: در ایام نوروز بازدیدها و نظارت های لازم از مراکز اقامتی، رفاهی، رستوران ها و نمازخانه ها و مجتمع های بین راهی با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط توسط تیم های مشترک انجام می شود.
به گزارش ایرنا، بیش از 200 اثر تاریخی ملایر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
7528/2087

انتهای پیام /*


فرهنگي


نوروز 98


استقبال از مسافران


ميراث فرهنگي