گردشگری و توریسم

زنجان 2020، گامی برای برندسازی و توسعه گردشگری در استان

به گزارش ایرنا، یحیی رحمتی روز یکشنبه در کارگروه میراث فرهنگی و ستاد اجرایی خدمات سفر استان از تدوین طرح زنجان 2020 برای برندسازی و توسعه گردشگری در این استان خبر داد و افزود: صحنه گردشگری زنجان برای دستیابی به توسعه و رشد منطقی چند سالی است که با رویدادها و اقدامات خاصی مواجه است که این رویدادها در سطوح مختلف محلی، استانی، منطقه ای و ملی و بین المللی در این استان برگزار می شوند.
وی جشنواره ملی آش ایرانی، همایش طراحی و بسته بندی صنایع دستی و جشنواره بین المللی غذای اکو – جاده ابریشم از مهمترین رویدادهای گردشگری طی سال های اخیر در زنجان برشمرد و ادامه داد: یکی از روش هایی که کشورها و شهرها برای بازاریابی و برند سازی مقاصد گردشگری انجام می دهند، نامگذاری سال یا ماه در قالب همکاری های بین المللی برای توسعه گردشگری است.
رحمتی افزود: برای مثال در سال های اخیر شهرهای تبریز و همدان در قالب همکاری های مجمع گفتمان آسیایی با عنوان های تبریز 2018 و همدان 2018 تلاش هایی برای برندسازی و معرفی خود در سطح بین المللی انجام دادند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده که دستگاههای اجرایی این استان نیز برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری، برنامه ها خود را همسو سازند که به این منظور طرح زنجان 2020 که به تصویب سازمان همکاری های اکو رسیده است، برای این استان تدوین می شود.
وی با بیان اینکه زنجان با تلاش مسئولان استان و نیز با همکاری وزارت امور خارجه یکی از پیشروترین شهرها در زمینه استفاده از ظرفیت سازمان اکو برای برندسازی در حوزه گردشگری است، گفت: نمونه بارز این موضوع، برگزاری چهار دوره جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم در این استان است که این جشنواره در اوایل سال جاری نیز در قالب بیانیه نهایی نشست وزیران امور خارجه اکو در شهر دوشنبه تاجیکستان مورد تایید و شناسایی کشورهای عضو قرار گرفت.
سازمان همکاری اقتصادی (Economic Cooperation Organization) موسوم به ‘اکو’ یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است.
سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال 1343 (1964) نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند.
پس از فروپاشی شوروی، در سال 1372 کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند.
3088/6085

انتهای پیام /*


فرهنگي


زنجان 2020


گردشگري


اكو