گردشگری و توریسم

جذب گردشگر بدون هم افزایی دستگاه های اجرایی امکان پذیر نیست

به گزارش ایرنا، مهدی جمال عصر شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: اجرای برنامه های نوروزی با کیفیت در سمنان همکاری تمامی دستگاه های اجرایی را می طلبد.
وی خاطرنشان کرد: اعتبار اداره کل میراث فرهنگی استان برای اجرای طرح های گردشگری و آموزش محدود است و اعتبار برای آموزش و فرهنگ سازی پذیرش گردشگر در سمنان چندان مورد توجه نیست.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: رزمایش خدمات سفر سمنان 25‌ اسفند امسال در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود و مسئولان مربوط در اجرای این برنامه همکاری داشته باشند.
جمال تصریح کرد: آمار دقیقی از میزان جذب گردشگر و ورود گردشگران در استان وجود ندارد و مسئولان دستگاه های اجرایی مربوط برای ارائه آمار مشخص در این بخش اقدام کنند.
وی اضافه کرد: اکنون فرمانداران در شهرستان های مختلف استان آمار دقیقی از ورود و جذب گردشگر ندارند و فقدان آمار پایه در جذب گردشگر یک ضعف اساسی در استان است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کمیته های ستاد اجرایی سفر سمنان در ارایه خدمات به مسافران نوروزی پیشگام باشند و با برنامه ریزی اصولی می توان برای جذب و خدمات رسانی به گردشگران اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان ، قدرت الله ابک سرپرست معاونت عمرانی استانداری، حشمت الله عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند.
در این استان بیش از 700 اثر تاریخی در فهرست آثار تاریخی ثبت شده است و با مشارکت بخش خصوصی 133 طرح با 10 هزار میلیارد ریال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در حال اجرا است.
7339/7408

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


ميراث فرهنگي


سمنان