گردشگری و توریسم

هفته فرهنگی شهرستان پیشوا با اجرای 540 برنامه آغاز شد

به گزارش ایرنا، حسین عباسی روز شنبه در آئین ‌افتتاح هفته فرهنگی شهرستان پیشوا که در سالن همایش های ‌جمعیت هلال احمر برگزار شد اظهار داشت: برگزاری هفته فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت ها، پتانسیل ها و قابلیت های شناخته شده و ناشناخته شهرستان برای تقویت هنجارها و کاهش معضلات و ناهنجاری های شهرستان است.
وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته، برنامه های متنوعی با هدف برجسته سازی هویت و معرفی جلوه های فرهنگی پیشوا و ایجاد نشاط اجتماعی برای تمامی گروه های سنی و ذائقه های مختلف تدارک دیده شده که امید می رود که با مشارکت مردم و دستگاه ها به نحو مطلوبی اجرا شود.
وی تصریح کرد:برگزاری هفته فرهنگی منحصر به دستگاه های فرهنگی نیست بلکه تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان و اقشار مختلف مردم باید با مشارکت در اجرای برنامه‌ها تلاش کنند تا برنامه های این هفته به صورت مطلوبی به اجرا درآیند.
عباسی با اشاره به اجرای 540 برنامه شاخص در هفته فرهنگی پیشوا گفت: صدها عنوان برنامه فرهنگی و هنری در هفته فرهنگی اجرا خواهد شد که بخش زیادی از آنها در تقویم اجرایی هفته گنجانده نشده که با کمک خود مردم و دستگاه های اجرایی، برگزار خواهند شد.
وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه فرهنگی هنری، نمایشگاه صنایع دستی و محصولات خانگی و بومی، نمایشگاه توانمندی و عرضه محصولات کشاورزی، موزه شهدا، افتتاح طرح های کشاورزی، جشنواره عشایری و روستایی، جشن مادرانه، جشنواره بادبادک ها، افتتاح خانه‌های ورزش روستایی و مسابقات بومی محلی و پیاده روی خانوادگی از جمله برنامه های شاخص هفته فرهنگی پیشوا است.
سرپرست فرمانداری پیشوا همچنین از برگزاری جشن عشایر ایل کتی و اجرای برنامه سنتی عشایر، برگزاری تور دوچرخه سواری حرم تا حرم، برگزاری جشن های متمرکز روستایی، مسابقات قرآنی، نمایش خیابانی، برنامه از خانه تا مسجد، معرفی الگوهای شاخص با محوریت تکریم ارباب رجوع در ادارات، انصاف در کسب و کار و حجاب و عفاف، ترویج اصول اسلامی به منظور تعظیم کرامت انسانی در قالب هنرهای نمایشی و گالری های نقاشی و عکس از دیگر برنامه های هفته فرهنگی پیشوا یاد کرد.
شهرستان پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
هفته فرهنگی پیشوا از چهارم تا یازدهم اسفندماه برگزاری می شود.
تهرام/7254 / 1539

انتهای پیام /*


فرهنگي


هفته فرهنگي


پيشوا


هنرمند