اخبار گردشگری

مقایسه بنز میباخ با رقیب لوکس خود، بی ام و سری 7

اگر بخواهیم به دو خودروی لوکس و مطرح در دنیا اشاره کنیم، بدون شک باید از بنز میباخ S600 و رقیب به لوکس آن بی ام و سری ۷ نام ببرید. این دو خودرو هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ کیفیت امکانات در صنعت خودروسازی دنیا سرآمد هستند.

بررسی بازار خرید و فروش بنز میباخ s600 در مقایسه با بازار بی ام و سری ۷ نشان می دهد که تمایل بازار نسبت به هر دو آنها تقریباً یکسان است و انتظارات مشابهی نسبت به عکس العمل بازار برای آنها وجود دارد.

 این موضوع ما را بر آن داشت که به بررسی بنز میباخ s600 و رقیب آن یعنی بی ام و سری ۷ بپردازیم و ببینیم که از لحاظ فنی و ظاهری چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند.

بنز میباخ s600 قوی و زیبا

بدون شک یکی از اصلی ترین دلایل بالا بودن قیمت بنز میباخ s600 به کیفیت موتور و قوی بودن آن بر می گردد. در این خودرو شرکت مرسدس بنز از یک پیشرانه توربو دوقلو با حجم ۵۹۸۰ و 16سوپاپ استفاده شده است که بلوک و سرسیلندر آن از جنس آلومینیوم ساخته شده است. این موتور قوی می تواند حداکثر قدرت خودرو را به ۵۲۳ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه برساند و نهایت گشتاور آن ۸۳۰ نیوتون متر در ۱۹۰۰ دور در دقیقه باشد.

اگر مشخصات حرکتی بنز میباخ s600 را در نظر بگیریم، استفاده از یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی و همچنین وجود محور محرک عقب مهمترین ویژگی های آن است. این سیستم حرکتی با همکاری با موتور قوی خودرو می توانند شتاب خودرو را از صفر تا ۹۶ کیلومتر در ۵ ثانیه برسانند. بنابراین ویژگی های موتور و مشخصات حرکتی آن باعث شده که هم از لحاظ سرعت و هم از لحاظ قدرت یکی از بهترین خودروهای جهان به شمار می آید.

اگر بخواهیم از لحاظ امکانات و شکل ظاهری به بررسی بنز میباخ s600 بپردازیم، بدون شک امکانات بیش از حد آن کمی گیج کننده است. در این خودرو از صفحه نمایش دیجیتالی 12.2 اینچی گرفته تا استفاده از ۲۳ اسپیکر در فضای داخلی و همچنین فراهم آوردن یک سابووفر ۴۰۰ واتی ویژگی های معمولی هستند که توجه شما را جلب می کنند. در تمام اطراف خودرو دوربین های کنترلی استفاده شده که شما به عنوان راننده بتوانید کنترل بهتری نسبت به اطراف خود داشته باشید.

بی ام و سری ۷ جذاب و دوست داشتنی

اگر هنوز برای خرید بنز میباخ s600 دچار شک و تردید هستید اجازه دهید که بررسی بی ام و سری ۷ را نیز انجام دهیم و سپس به سراغ بازار خرید و فروش بنز بروید. در این خودروی زیبا و لوکس یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ استفاده شده که حجم موتور آن ۱۹۹۸ سی سی است. در این موتور از توربوشارژ استفاده شده است که طبیعتاً قدرت و توانایی آن را به شکل چشمگیری افزایش می دهد. بررسی های فنی نشان می دهد که حداکثر قدرت این خودرو ۲۵۸ اسب بخار در ۵۲۰۰ و نهایت گشتاور آن ۴۰۰ نیوتن متر در ۱۵۵۰ دور در دقیقه است.

سیستم حرکتی و روند انتقال نیرو در خودرو بی ام و سری ۷ از دیفرانسیل عقب است و در آن از یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک استفاده شده است. همکاری سیستم حرکتی و موتور خودرو باعث می شود که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن در 6.3 ثانیه انجام گیرد. حداکثر سرعت گزارش شده برای این خودرو ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است که با توجه به مصرف سوخت ترکیبی آن در حدود 6.2 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، عدد جالبی به نظر می رسد.

از لحاظ ظاهری باید بپذیریم که بازار خرید و فروش بنز میباخ s600 تا حدود زیادی با بازار بی ام و سری ۷ همپوشانی دارد و خریداران سعی می کنند یکی از این دو گزینه ایده آل و لوکس آلمانی را انتخاب کنند. از جمله امکانات جالب بی ام و سری ۷ می توان به وجود سیستم های گرمکن و سردکن در صندلی های خودرو، سیستم هوشمند چرخهای عقب و سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو، برخورداری از سقف پانوراما، استفاده از یک مانیتور 10.25 اینچی لمسی، لاستیک ران فلت، کروز کنترل هوشمند و رادار عابر پیاده و تغییر خطوط و رادار ترافیک اشاره کرد.

پس اگر هنوز هم برای پرداخت قیمت بنز میباخ s600 دچار شک و تردید هستید بهتر است بررسی های خود را به سراغ موارد جزئی تر ببرید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ویرلن » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.