اماکن دیدنی ایران

اجازه بدهید راحت باشند!


چارتر

تا چند سال پیش گزارشگران صدا و سیما و مشخصا چهره های مطرحی مثل عادل فردوسی پور،جواد خیابانی،مزدک میرزایی و… طی قانون نانوشته ای در تلویزیون نمی توانستند تیم های باشگاهی خارجی مورد علاقه خود را اعلام کنند.

این مساله اما حل شد و حالا گزارشگران تلویزیون می توانند آزادانه نام تیم و باشگاه خارجی مورد علاقه خود را بیان کنند.
درباره بحث نوع گزارش گزارشگران برای بازی تیم های باشگاهی داخلی همیشه حرف و حدیث بوده و مثلا انتقاد می کنند که چرا فلان گزارشگر شبکه استانی در بازی پرسپولیس یا استقلال یا هر تیم دیگری طرف تیم شهر و استانش را گرفته و گزارشی یک طرفه به نفع تیم میزبان انجام داده است.
در این باره باید گفت اگر ادعای حرفه ای بودن فوتبالمان را داریم باید به گزارشگران شهرستان ها و حتی گزارشگران شبکه سه و شبکه ورزش در تهران حق بدهیم که طرفدار تیم شهر و استانشان باشند.
سالهای نه خیلی دور گذشته، زمانی که فوتبالمان تازه نام حرفه ای بودن به خود گرفته بود رنگ لباس تیم های میزبان و مهمان هم برای خودش داستانی بود. مثلا اگر پرسپولیس برای بازی با فولاد به اهواز می رفت چون پیراهن فولاد هم همرنگ پرسپولیسی ها بود قانون می گفت به دلیل احترام به مهمان، میزبان باید از پیراهن دومش استفاده کند.این قانون اما پس از دو سه سال به درستی برچیده شد.
کاش گزارشگران بازی های داخلی هم بتوانند به راحتی از تیم های خود طرفداری کنند.

مثلا همین مجتبی ساعی گزارشگر تلویزیون تبریز چه اشکالی دارد از تیم تراکتور حمایت کند یا مثلا گزارشگر تلویزیون اصفهان از سپاهان و ذوب آهن؟