گردشگری و توریسم

هنجارشکنان جزیره مارو ارتباطی با میراث فرهنگی ندارند

رضا برومند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر متخلفان جزو زیر مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود با متخلفان برخورد می کردیم، جزیره شیدور یک جزیره حفاظت شده است که میراث فرهنگی مجوز حضور در آنجا را ندارد.
وی ادامه داد: متولیان جزیره هرمز و نهادهای دیگری غیر از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در این زمینه مسوولیت دارند که وظیفه خود را در این خصوص انجام می دهند.
در حدود 6 روز قبل کلیپی در شبکه های اجتماعی از هنجار شکنی برخی افراد در جزیره شیدور یا مارو منتشر شد که عده ای اقدام به شنار مختلط و سرو مشروبات الکلی کرده بودند.
وی اضافه کرد: حتی در جزیره هرمز هم مشکل هایی ایجاد شده که متولیان مربوطه باید به آنها رسیدگی کنند، اگر تخلف در تاسیسات گردشگری روی دهد با متخلفان به شدت برخورد می کنیم.
شیدور یکی از جزیره های ایرانی در خلیج فارس و غیرمسکونی بوده و از توابع شهرستان بوموسی استان هرمزگان به شمار می آید که با مساحت 98 هکتار در 170 کیلومتری شهر بندرلنگه واقع شده است.
«مارو» که در فاصله یک و نیم کیلومتری جزیره لاوان قرار گرفته از پناهگاه‌های مهم حیات وحش و منطقه طبیعی حفاظت شده بوده که از سال 1366 زیر مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و به عنوان تالاب بین المللی در فهرست کنوانسیون رامسرثبت شده است.
جزیره شیدور به تعداد زیاد مار سمی سیاهرنگ و کوچک معروف است که زیر شن مخفی می‌ شوند و به این جزیره ‘جزیره ماران’ و به لهجه محلی «مارو» می گویند.
3219 /6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


ميراث فرهنگي


هرمزگان