گردشگری و توریسم

ادارات تکاب سطح خدمات رسانی به مسافران نوروزی را ارتقا دهند

به گزارش ایرنا، علی مکرمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی تسهیلات سفر نوروزی تکاب با تاکید بر لزوم آمادگی ادارات برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی افزود: دستگاه های اجرایی تلاش کنند خدمات و امکانات مناسبی را که هم شان با قدمت تاریخی این شهر است را به مسافران در ایام نوروز ارایه دهند.
وی افزود: ادارات از هم اکنون مقدمات و بسترهای خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی را مهیا کنند و برای تجهیز ادارات در ایام نوروز آمادگی داشته باشند.
وی با تاکید بر ضرورت روان سازی ترافیک شهری در ایام نوروز بیان کرد: شهرداری با هماهنگی ادارات مرتبط در آذین بندی، آماده سازی و زیباسازی محیط شهر در ایام نوروز از نمادهای فرهنگی، هنری و تاریخی تکاب استفاده کند تا برای معرفی قابلیت ها و ظرفیت های شهرستان در این ایام زمینه فراهم شود.
فرماندار تکاب با بیان اینکه برخورد شایسته و ارایه خدمات مطلوب به مسافران برای شهر گردشگر پذیر تکاب ضروری است، گفت: مهمان نوازی مردم تکاب از ویژگی ها و خصوصیات خوب و فرهنگ غنی اهالی این شهرستان است و امیدواریم تکاب میزبان خوبی برای مسافران نوروز 1398 باشد.
مکرمی بیان کرد: تکاب به مولفه های برجسته تاریخی و فرهنگی از جمله تمدن کهن، ظرفیت های معدنی از جمله معادن طلا، صنایع دستی به ویژه فرش دستباف افشار و آثار فاخر هنری در زمینه های خوشنویسی و موسیقی محلی شناخته می شود و ایام عید نوروز فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر این توانمندی هاست.
وی گفت: دستگاه های اجرایی عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در 2 بخش افزایش تعداد و کیفیت امکانات رفاهی و اقامتی برای مسافران و معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری تکاب از هم اکنون با برنامه ریزی مدون تمهیدات لازم و کافی را فراهم کنند.
فرماندار تکاب ادامه داد: ادارات مرتبط، برای اجرای گسترده برنامه های فرهنگی و هنری از جمله جشن نوروزگاه و نمایشگاه های هنری و اجرای موسیقی های محلی در محل اماکن تاریخی و گردشگری از جمله محوطه مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و قلعه تاریخی اربابی افشار تکاب برنامه ریزی عملیاتی در نظر بگیرند تا جشن های همگانی نوروز در این شهرستان به صورت مطلوب و با کیفیت برگزار شود تا مسافران با خاطره خوبی این شهرستان را ترک کنند.
به گزارش ایرنا، تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با داشتن یک اثر تاریخی جهانی و 160 اثر میراث فرهنگی و طببعی ثبت ملی و طبیعت بکر یکی از شهرهای گردشگر پذیر این استان به شمار می رود و سال گذشته بیش 65 هزار مسافر و گردشگر نوروزی به این شهرستان سفر کردند.
مجموعه میراث جهانی و گردشگری تخت سلیمان که در 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع شده است و در سال 1382 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده از مهترین آثار تاریخی کشور است که ظرفیت مهم و بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان است.
چمن متحرک چملی گل ، آبشار دوقلوی قینرجه، زندان سلیمان، مجموعه چشمه های آبگرم احمد آباد و قینرجه، کاخ ها و خانه های اربابی از سایر آثار طبیعی و تاریخی تکاب است.
7514/6185/2093

انتهای پیام /*


اجتماعي


سفرهاي نوروري


تسهيلات سر


تكاب