گردشگری و توریسم

یک اقامتگاه بوم گردی در دامغان افتتاح شد

مهدی قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: سومین مجوز اقامتگاه بوم ‌گردی در شهرستان دامغان برای عمارت شیرآشیان با قدمت بیش از 100 سال در روستای شیرآشیان دامغان صادر شده است.
سرپرست ‌میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان اضافه کرد: این خانه با وجود پنج اطاق، با حفظ بافت سنتی خود در 10 کیلومتری غرب شهرستان دامغان در روستای شیرآشیان واقع شده است که قدمت آن به دوره صفوی می رسد.
وی تصریح کرد: این اقامتگاه بوم گردی با معماری خاص سنتی از ظرفیت های خوب در آینده خواهد بود که بنای این اقامتگاه، با توجه به قدمت و معماری زیبا، در آینده نزدیک به ثبت ملی می رسد، برای تعمیر و تجهیز این اقامتگاه، بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی گفت: احداث این اقامتگاه های بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال، جذب و اسکان گردشگر، مرمت آثار باستانی و معرفی آیین و سنت های روستایی هدفگذاری شده است.
قاسمی با اشاره به اینکه دامغان دارای 2 اقامتگاه بوم گردی خانه پدری در حسین آباد حاج علی نقی و ناصر لشکر در روستای عباس آباد است، افزود: اقامتگاه بوم گردی ناصر لشکر امسال به دلیل ظرفیت های موجود، به منظور تجهیز و توسعه اقامتگاه، مبلغ پنج میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان گفت: در حال حاضر حدود 20 تقاضا برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در این شهرستان ارایه شده است که در حال بررسی و رفع معایب طرح هاست.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای 500 اثر شناسایی شده و 126 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی ثبت ملی است.
9856/6103

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


بوم گردي


دامغان