گردشگری و توریسم

کرمانشاه در فروش الکترونیکی بلیط اماکن تاریخی پیشرو است

امید قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت الکترونیکی شدن خدمات دولت و آنچه که در اولویت سازمان میراث فرهنگی فرهنگی قرار دارد، بنا داریم برنامه ها و خدمات را به این سمت سوق دهیم.
او ادامه داد: در این فاز از توسعه سامانه، اماکن پربازدید استان کرمانشاه اعم از سایت جهانی بیستون، تاق بستان و معبد آناهیتا با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال مجهز به زیرساخت فروش الکترونیکی شدند.
قادری با بیان اینکه این آثار تاریخی در زمره پربازدید ترین جاذبه های فرهنگی تاریخی استان کرمانشاه تلقی می شوند، اظهار داشت: استان کرمانشاه بعد از استان فارس به عنوان دومین استان پیشرو در کشور سایت های تاریخی شاخص آن به سامانه فروش الکترونیکی بلیط و با پیگیری های مجدانه این معاونت مجهز شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: راه اندازی این سامانه صحت و سلامت کار را ارتقا می دهد و باعث افزایش سطح ارائه خدمات به گردشگران می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه گردشگران در سراسر دنیا بلیط اماکن و سایت های تاریخی را به عنوان یادگاری نگهداری می کنند، تمهیداتی پیش بینی خواهد شد تا بلیط الکترونیکی به گونه ای باشد که امکان نگهداری آن وجود داشته باشد.
وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و … از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
8066/7447

انتهای پیام /*


اجتماعي


مدير كل ميراث فرهنگي كرمانشاه


اميد قادري


فروش الكترونيكي بليط