گردشگری و توریسم

مسابقه بومی کَندِرکشی و جهله کشی در بندرعباس برگزار شد

به گزارش ایرنا، الیاس محسنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مسابقه بومی و محلی، 20 بانوی هرمزگانی در مسیر یک کیلومتری مسابقه جهله کشی و همچنین 20 نفر از مردان در مسیر 2 کیلومتری مسابقه کندرکشی با هم به رقابت پرداختند.
وی گفت: کندرکشی و جهله کشی از رسم های سنتی مردم بندرعباس است که آداب اجتماعی قدیم این مناطق را نشان می دهد.
این مقام مسوول اظهار داشت: برگزار کنندگان این مسابقه های محلی از اهالی محله پشت شهر بندرعباس بودند که با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری توانستند چنین مسابقاتی را برگزار کنند که می تواند الگویی برای دیگر محله ها باشد.
محسنی اضافه کرد: شهر بندرعباس از گذشته همواره به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقلیمی آن با کمبود آب رو به رو بوده و با توجه به آن مردم برای تامین آب از وسایلی مانند کندر و جهله استفاده می کردند.
وی بیان داشت: امروز آب به‌ راحتی در دسترس شهروندان قرار دارد وهمه ما در مصرف بهینه آن مسوول هستیم و با فرهنگ‌ سازی صحیح می‌توانیم در حفظ این سرمایه کوشا باشیم.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس یادآور شد: با توجه به اهمیت حفظ فرهنگ بومی محلی به دنبال ثبت ملی این رویداد هستیم که نیاز است اداره کل میراث فرهنگی استان اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.
6048/9944

انتهای پیام /*


اجتماعي


سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري


مسايقه جهله كشي


هرمزگان