گردشگری و توریسم

20 پروژه میراث فرهنگی در خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح این پروژه ها در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بر توجه هر چه بشتر بر توسعه بوم گردی تاکید و تصریح کرد: یکی از عوامل گسترش گردشگری افزایش تعداد مناطق بوم گردی است.
مجید پورعیسی افزود: صنایع دستی عامل نزدیکی ملل و فرهنگ ها است و به همین دلیل دهیاران و بخشداران می توانند در بخش افزایش مناطق بوم گردی راهکارهایی ارائه دهند.
وی ایجاد هتل در استان خراسان شمالی را ضروری دانست و گفت: این ضرورت در شهرستان مانه و سملقان به دلیل قرار گرفتن در ورودی استان زیاد است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی هم گفت: از تعداد 42سهمیه بوم گردی در استان تعداد 12 بوم گردی امروز افتتاح شد و بدین ترتیب شمار مناطق بوم گردی به 30 فقره رسید.
حبیب یزدان پناه از جمله پروژه های افتتاح شده امروز را هتل منصوری، 12 منطقه بوم گردی در شهرستان های استان، کارگاه تولیدی چرم دست دوز، کارگاه ابریشم بافی، کمپ گردشگری، سفره خانه سنتی و کارگاه تولیدی نفاشی روی شیشه در مناطق مختلف استان عنوان کرد.
شهرستان مانه وسملقان 98 آثار تاریخی دارد که پنج اثر آن طبیعی و مابقی تپه و محوطه است و علاوه براین تعداد 6 منطقه گردشگری درکش، شیر اباد کشانک، کاستان یامان داغی و تخته یال دارد.
7183/ 6042

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بوم گردی


افتتاح پروزه دهه فجر