گردشگری و توریسم

توسعه گردشگری روستاهای تاریخی در دستور کار دولت است

به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی عصر سه شنبه در مراسم جشن انقلاب روستای تاریخی قروه با گرامیداشت دهه فجر افزود:
در زمینه گردشگری باید هزینه شود، امروزه نمی توان قبل از هزینه ایجاد ثروت کرد، باید برای جذب گردشگر ابتدا برنامه‌های رایگان دهگردشی برای مردم فراهم کنید تا مردم با این امکان آشنا شوند.
وی اظهار داشت: در 40 سالگی انقلاب اسلامی باید حافظ خون شهدا باشیم و به خواسته‌های آنان که جز عمل به منویات رهبری،حفظ وحدت، دوری از شعار زدگی، خدمت به مردم نیست عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه مدیریت در حال حاضر کار دشواری است، اظهار داشت: مسئولان به اندازه توان خود به مردم قول دهند و به تعهدات خود عمل کنند و باید صادقانه در خدمت و بین مردم باشیم و اگر نمی توانیم صادقانه کنار برویم.
وی در زمینه وضعیت چاه های آب زیرزمینی، تاکید کرد: بیش از 50 درصد چاه های آب موجود در استان غیر مجاز هستند و چاه های مجوز دار نیز بیش از سهم مجوز خود از این چاه ها برداشت می کنند که این خود تهدید بزرگی برای منابع آب زیرزمینی است.
حقیقی در زمینه ایجاد خانه باغ ها و باغ شهر ها خاطرنشان کرد: اگر کشاورز واقعی اقدام به ساخت خانه باغ با متراژ استاندارد نماید مشکل ساز نیست اما متأسفانه در بسیاری از موارد برخی از افراد با ایجاد ویلا در مزارع کشاورزی اقدام به تخریب اراضی کشاورزی می کنند که قانون با این افراد برخورد قاطع می کند.
وی با اشاره به افزایش بهره وری در کشاورزی، تاکید کرد: دولت به کشاورزانی که اقدام به مکانیزه کردن سیستم آبیاری مزرعه خود کنند به ازای هر هکتار 16 میلیون تومان تسهیلات بانکی و یک سال نیز جهاد کشاورزی نظارت می کند.
حقیقی یادآور شد: سهم اشتغالزایی بخش کشاورزی در استان 37 درصد است در صورتی که متوسط کشوری 18 درصد است اما متأسفانه بعلت سیستم کشاورزی سنتی از ارزش افزوده پایینی برخودار است بنابراین از کشاورزان در خواست می‌شود به سمت کشاورزی مکانیزه حرکت کنند.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: مرحله سوم تسهیلات اشتغالزایی روستایی پرداخت شده است مرحله چهارم نیز درآینده نزدیک ابلاغ و سهم شهرستان پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، استاندار زنجان در ادامه سفر خود به روستای قروه نمایشگاه دستاوردهای و توانمندی های روستایی در بخش کشاورزی و صنایع دستی را افتتاح کرد.
9556/8068

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري روستايي


چهل سالگي انقلاب


روستاهاي تاريخي