گردشگری و توریسم

رونمایی از مستند «آسمان چلیپا» در جشنواره هنر مقاومت

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی پنجمین جشنواره «هنر مقاومت»، مستند «آسمان چلیپا» به کارگردانی علی ملاقلی پور و تهیه‌کنندگی حسین همایون‌فر به زندگی و آثار کاظم چلیپا از نقاشان معاصر ایران می‌پردازد.
در این مستند، استادان و پژوهشگران هنر نقاشی معاصر چون محمدعلی رجبی، مرتضی اسدی، ایرج اسکندری، سیدحمید شریفی، اسرافیل شیرچی و مینو خانی به توضیح و تفسیر شخصیت و آثار نقاشی چلیپا از نقاشی قهوه‌خانه‌ای تا نقاشی‌های مدرن دوره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخته‌اند.
مراسم رونمایی از این اثر مستند که توسط گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح تولید شده است، سه‌شنبه 23 بهمن در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساعت 16 برگزار می‌شود.
کاظم چلیپا متولد سال ۱۳۳۶ در تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.
او نقاشی را نزد پدرش مرحوم حسن اسماعیل زاده، نقاش قهوه خانه‌ای آموخته است و تاکنون آثارش را در تعداد بسیاری نمایشگاه گروهی و بی ینال های نقاشی در داخل وخارج از کشور به نمایش گذاشته است.
چلیپا کسب مقام اول نمایشگاه بین‌المللی هنرهای ظریفه ژاپن در سال 1371 را در کارنامه هنری‌اش ثبت کرده و برنده جایزه دست خط زرین امام (ره) در سالگرد هشت سال دفاع مقدس و برنده قلم موی زرین جایزه ویژه و دیپلم افتخار شده است.
تدریس در رشته هنر دانشگاههای کشور و داوری نمایشگاههای مختلف تجسمی نیز از دیگر فعالیتهای این هنرمند محسوب می شوند.
او همچنین عضو افتخاری انجمن نقاشان آذربایجان (باکو) است.
فراهنگ**9246** 1055

انتهای پیام /*


فرهنگي


سينما


مستند


هنر مقاومت