گردشگری و توریسم

ایران پس از 20 سال تلاش صاحب برند گردشگری می‌شود

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمانن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ولی تیموری مهمترین هدف این پروژه را معرفی محصولات و خدمات متمایز گردشگری ایران به مخاطبان در خارج از کشور برای جذب حداکثری گردشگران دانست و گفت: برنامه ریزی برای پروژه ایجاد «برند ملی گردشگری» در بازه زمانی یکساله از مهرماه 1397 تا مهرماه 1398 صورت گرفته و اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است.
وی افزود: از 20 سال گذشته همواره تلاش بر این بوده است تا یک شعار و یک لوگو به عنوان برند ملی گردشگری ایران طراحی و انتخاب شود و در همین راستا فراخوان های مختلفی برای رسیدن به طرح مورد نظر اعلام شده که بی نتیجه بوده است.
وی خاطر نشان کرد: پروژه برند ملی گردشگری در پی ایجاد گردشگری فاخر و ممتاز است و در واقع سند تحول در این حوزه به شمار می رود. در حال حاضر شرکت در نمایشگاه های خارجی و بین المللی بدون استراتژی توسعه برند یا توسعه فاخر انجام می شود و این موضوع نتیجه ای جز هدر رفت سرمایه ندارد.
تیموری افزود: اکوسیستم گردشگری ممتاز در پس حضور در نمایشگاه های خارجی و بین المللی وجود ندارد و در نتیجه هزینه ها بازنمی گردند؛ در حالی که با اجرای پروژه برند ملی هزینه به سرمایه گذاری تبدیل می شود. به این ترتیب این پروژه نوعی سرمایه گذاری برای حفظ هزینه های سازمان و کشور است.
معاون گردشگری کشور با بیان اینکه اکوسیستم گردشگری با اهدای نشان ملی گردشگری به صورت ممتاز تعریف و ارائه می شود، افزود: ایجاد برند ملی گردشگری منجر به شکل گیری اقتصاد ممتاز می شود در این شرایط خدمات دهندگان در حوزه گردشگری تلاش می کنند تا اقتصاد ممتاز داشته باشند و خدمات ممتاز گردشگری را ارائه می دهند.
وی افزود: در سایه اقتصاد ممتاز مسیر توسعه ایجاد و هموار می شود، همچنین کالاها و محصولات فاخری که امکان بازاریابی ندارند با این اقتصاد حمایت شده و ارتقاء پیدا می کنند.
این مسئول افزود: تنها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنها متولی ایجاد اقتصاد ممتاز نیست بلکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما باید نشان و برند ملی را پذیرفته و با آن همراهی کنند.
تیموری بزرگترین اقدام در معاونت گردشگری در ماه های اخیر را برای ایجاد برند ملی گردشگری، قرارگرفتن این وزارتخانه ها در کنار یکدیگر دانست و افزود: پروژه ایجاد برند ملی گردشگری با هشت زیر پروژه به مرحله اجرا خواهد رسید.
به گفته این مقام مسئول تعیین استراتژی و هویت بصری برند گردشگری کشور، جریان سازی موضوع این برند میان فعالان حوزه صنعت گردشگری، تدوین ضوابط و شرایط احراز و دریافت برند در حوزه های گوناگون خدمات گردشگری، تجربه سازی برند در تورهای ورودی ایران، توانمند سازی بنگاه ها در راستای تبدیل شدن به ملکه های صنعتی، برگزاری جلسات معرفی پروژه به مدیران و ذینفعان، هشت زیرپروژه این طرح به شمار می رود.
معاون گردشگری کشور به برگزاری جلسات متعدد با سازمان ها و دستگاه های ذیربط از جمله سازمان توسعه تجارت، سازمان صدا و سیما و ذینفعان حوزه گردشگری در این خصوص اشاره کرد.
وی ایجاد سازوکار حمایتی از پروژه برند ملی گردشگری را مهمترین بخش پروژه عنوان کرد و گفت: اسفند ماه آینده تفاهم نامه چهار وزارتخانه امضاء خواهد شد و این سرفصلی برای تحقق این پروژه فراملی و شکل گیری اقدامات ارتباطی آن خواهد گرفت.
تیموری با برشمردن فرآیند اجرایی کار تدوین سند و برند ملی گردشگری تاکید کرد: از نیمه دوم سال آینده جریان سازی های ملی و بین المللی پروژه برند ملی گردشگری با حضور در نمایشگاه ها آغاز می شود و اوج این پروژه به عنوان محور معرفی ایران، نمایشگاه اکسپو دوبی 2020 خواهد بود.
وی افزود: در 6 ماه دوم سال آینده نیز از برند ملی گردشگری در نمایشگاه های پیش رو به صورت آزمایشی استفاده خواهد شد.
فراهنگ** 3377**9053

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


برند ايراني