اماکن دیدنی ایران

«پرسیاتور» منتخب بزرگترین شبکه خدمات مسافرتی جهان

سفر فقط رسیدن به مقصد نیست؛ این را همه مسافران کهنه‌کار باور دارند و از این‌رو توصیه می‌کنند از مسیر سفر هم تا می‌توانید لذت ببرید، اما این بارما می‌گوییم سفر و لذت از جاذبه‌های آن، نه‌فقط از مسیر سفر که از همان آژانس مسافرتی شروع می‌شود؛ جایی که شما در آغاز راه برای برنامه‌ریزی یک سفر به‌یادماندنی مراجعه می‌کنید اما آن‌قدر محو زیبایی تحسین‌برانگیزش می‌شوید که حسابی حالتان خوب می‌شود.

هما حاصلی

باور نمی‌کنید، سری بزنید به خیابان قدوسی غربی شیراز، دفتر خدمات مسافرتی «پرسیاتور»؛ خیابانی خلوت و بی‌ترافیک و از همه مهم‌تر بدون داشتن دغدغه پارکینگ که از همان اول کار، شما را متقاعد می‌کند دست‌اندرکاران «پرسیاتور» با انتخاب هوشمندانه‌ی یک موقعیت مکانی مطلوب، نهایت احترام را برای وقت و آسوده‌خاطری شما قائل شده‌اند. به محض واردشدن به دفتر خدمات مسافرتی «پرسیاتور» موج مثبتی از صمیمیت و اطمینان به استقبالتان می‌آید. کارمندان خوشرو پشت میز خود زیر دیواری پوشیده از برگ‌های ‌سبز و شاداب منتظر شما نشسته‌اند. تا بخواهید به خودتان بیایید، به یک نوشیدنی دل‌چسب دعوت شده‌اید. کافی‌شاپ کوچکی در گوشه سالن ورودی با پذیرایی از مراجعان، لحظات انتظار برای انجام امور سفر را دل‌چسب می‌کند. سبز، رنگ غالب آنجاست که با نور بی‌نظیر و دیوارهای روشن دست به دست هم داده‌اند تا آرامش دل‌نشینی را به شما هدیه کنند. پوسترهای بزرگ و خوش‌آب‌ورنگ حال‌وهوای سفر را تداعی می‌کنند. کار شما در کمال آرامش و بدون سردرگمی‌ پیش می‌رود، چون توأم با صمیمیت، نظم در این آژانس حرف اول و آخر را می‌زند. این مشتری‌نوازی بی‌نظیر حاصل 58 سال تجربه است که به گفته مهدی حیدریان بنیان‌گذار و مدیرعامل آژانس خدمات مسافرتی «پرسیاتور» آسان به‌دست نیامده. وی در گفت‌وگو با خبرنگار «توریسم» گفت: از همان سال‌های نخستین تأسیس «پرسیاتور» در دفتری واقع در فلکه نمازی و تداوم کار به مدت 40 سال در خیابان شهید فقیهی و اکنون در دفتر جدید آژانس در خیابان قدوسی غربی، هرگز مسافران برایم مشتری صرف نبودند، بلکه حکم دوست و رفیق ارزشمندی داشتند. این شد که آنان نسل‌به‌نسل مسافران وفادار «پرسیاتور» ماندند و اکنون باشگاه مشتریان وفادار این آژانس مجموعه قابل تحسینی است که با برگزاری گردهمایی‌ها و رویدادهای متنوع در ایام سال سهم ارزشمندی در ایجاد نشاط اجتماعی در میان خانواده‌های شیرازی دارد.
■ اتصال به بزرگ‌ترین شبکه دفاتر خدمات مسافرتی جهان
اکنون «پرسیاتور» در پنجاه‌وهشتمین سال فعالیت خود در عرصه صنعت سفر افتخار دارد که نه‌تنها در سطح ملی در میان برترین آژانس‌های کشور بوده و با دفاتر قدر مسافرتی پایتخت رقابت می‌کند، بلکه در عرصه‌های بین‌المللی نیز برندی شناخته‌شده است. این آژانس با هدف گسترش فعالیت خود در سطح جهانی موفق شده به بزرگ‌ترین شبکه دفاتر خدمات مسافرتی جهان یعنی Lufthansa city center
ملحق شود. به گفته عباس حیدریان قائم‌مقام مدیرعامل «پرسیاتور»، این شبکه جهانی آلمانی در 90 کشور و 860 شهر جهان نمایندگی دارد و امکانات مطلوبی در اختیار اعضای خود که در پذیرش آنها بسیار سخت‌گیرانه و گزینشی عمل می‌کند، قرار می‌دهد. وی افزود: با عضویت در این شبکه قادریم چه در تورهای خروجی و چه ورودی در کشورهای عضو نیازهای خود را برطرف کنیم و نیازی نیست در کشورهای مختلف در مواقع ضروری دغدغه جست‌وجوی دفاتر مسافرتی مطمئن را داشته باشیم.
■ تورهای تخصصی، تخصص ماست
عباس حیدریان به برگزاری تورهای تخصصی ویژه پزشکان، مهندسان، بازرگانان و دیگر اصناف اشاره کرد و توضیح داد: تورهای تخصصی ما با هدف آشنایی با آخرین دستاوردهای رشته‌های مختلف و نیز آشنایی کسب‌وکارها با همتایان خود در اقصانقاط جهان و تبادل اطلاعات با آنها سال‌هاست میزبان متخصصان حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و تجاری است. وی تور آموزش هتلداری برای جامعه هتلداران و حضور در نمایشگاه علوم‌پزشکی آفریقای جنوبی را از نمونه‌های قابل‌توجه این نوع تورها عنوان کرد. عباس حیدریان در ادامه افزود: «پرسیاتور» با بهره‌مندی از کادر مجرب، صفر تا صد برنامه‌ریزی تورهای تخصصی را اجرا می‌کند.
به‌عنوان مثال، پزشکی که برای شرکت در یک سمینار قصد سفر دارد به ما مراجعه می‌کند و آژانس از اخذ ویزا گرفته تا ثبت‌نام برای شرکت در سمینار در کشور مقصد و تعیین محل اقامت و کلیه امور رفاهی و خدمات سفر، همه را به‌عهده می‌گیرد و مسافر آسوده‌خاطر در برنامه موردنظرش شرکت می‌کند یا بازرگانی که قصد شرکت در نمایشگاهی دارد، تمام امورات سفر و اقامت و حتی رزرو غرفه را آژانس متقبل می‌شود و جای هیچ نگرانی برای مسافر باقی نمی‌گذارد.
■ تبلیغ و جذب گردشگران جهان
قائم‌مقام پرسیاتور با تأکید بر اهمیت تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به گردشگران خارجی گفت: سال گذشته این آژانس مراسمی ‌با حضور 100 دست‌اندرکار صنعت توریسم از آژانس‌های مسافرتی بلژیک در بروکسل برگزار و طی آن جاذبه‌های ایران با محوریت شیراز را معرفی کرد. وی افزود: ما موفق شدیم در سطحی کوچک تبلیغات خوبی انجام دهیم و قصد داریم با همکاری میراث‌فرهنگی و استانداری فارس این فعالیت‌های تبلیغاتی را در پرتغال، اتریش و فرانسه در 10 ماه آینده اجرا کنیم.
■ راه برون‌رفت آژانس‌ها از رکود
مهدی حیدریان بنیان‌گذار «پرسیاتور» و پیشکسوت گردشگری کشور نیز با تأکید بر اهمیت آموزش و نقش متخصصان در توسعه صنعت گردشگری کشور به خبرنگار ما گفت: یکی از اهداف همیشگی این تشکیلات، ایجاد فضای مطلوب برای فعالیت علاقه‌مندان و زمینه اشتغال برای جوانان بوده و در سال‌های اخیر علی‌رغم رکود حاکم بر بازار، این آژانس کارمندان خود را حفظ کرده است. مدیرعامل پرسیاتور با اشاره به نوسانات ارزی و کاهش سفرهای خارجی در ماه‌های اخیر، راه برون‌رفت آژانس‌ها از این رکود را ترویج ایران‌گردی و تعریف تورهای گروهی به مقاصد کمتر شناخته‌شده کشور دانست و اذعان داشت: پرسیاتور در ماه‌های اخیر تورهای جذابی به مقاصد داخلی برگزار کرده که با استقبال خوبی از سوی گردشگران مواجه شده است. حیدریان در پایان گفت: ما آمادگی داریم تا تجربیات و آموزه‌های خود را که در طول 58 سال فعالیت در این عرصه به‌دست آمده است، با کمال میل در اختیار علاقه‌مندان این صنعت قرار دهیم تا بتوانیم گامی در توسعه این صنعت اشتغال‌زا و ثروت‌آفرین برای کشور عزیزمان ایران برداریم.