اماکن دیدنی ایران

دیدگاه‌ها برای آقای تقوی شعار نده،ترسیدی که از تراکتور رفتی! با ر . م

محمد تقوی سرمربی سابق تراکتورسازی در ادعایی عجیب مدعی آن شده است که فوتبال ایران غرق در فساد است و مافیای آن اجازه نداده است تا کارش را در لیگ برتر دنبال کند.

ورزش 11 :محمد تقوی سرمربی ناکام سابق تراکتورسازی که درهفته‌های گذشته، با ارائه استعفای خود به مدیرانش تصمیم به ترک این باشگاه گرفت و نیمکت تی‌تی‌ها را ترک کرد، طی اعلام بیانیه‌ای در فضای مجازی، مدعی شده است که: “حضور دلالان و بعضی خبرنگاران و مدیران مسئول سایتهای ورزشی که نقش اصلی دلالی را به عهده دارند و فساد را در فوتبال ایران با پوست و استخوان احساس کرده است” و کارلوس کی‌روش تنها مردیست که در این فوتبال پرفساد، توانسته برابر چنین افرادی بایستد!
این اظهارات محمد تقوی، کمی نه، بلکه بسیار کلیشه‌ای و قدیمی است! از اکبر میثاقیان گرفته تا فراز کمالوند و نادر دست‌نشان و … هم میلیون‌ها بار چنین ادعایی را مطرح کرده‌اند! اصلاً اگر مربی در فوتبال ایران روزی چنین ادعایی را مطرح نکنند که مربی نخواهند شد! این بخشی از اصول کار است که بگویند: مافیا و دلال‌ها فضای کار را نمی‌دهند!
محمد تقوی اگر به رزومه خود با ترکتورسازی بار دیگر با دقت نگاه کند، مافیا و دلال‌ها نه، بلکه ترس و اضطراب بی‌ حد و مرز را با پوست و استخوانش این‌بار احساس خواهد کرد! چرا که او بر روی نیمکت سرخ‌های تبریز از اعتماد به نفس کافی برخوردار نبود و حاضر نشد تا آخر ماجرا بایستد و برای رویای هواداران و ترکتورسازی بجنگد. این مسئله، همان چیزی است که در ظاهر ماجرا دیده می‌شود، اینکه در درون قضایا چه اتفاقاتی رقم خورده است، رازیست میان خود او و طرفین! پس یا او نباید این مسائل را رسانه‌ای کند و یا اگر هم رسانه‌ای می‌کند، باید با ارائه مستندات و عدله کافی، از ادعای مسئولیت‌ساز خود دفاع کند.
به راحتی می‌توان همین حالا در حرف انگشت اتهام به سوی این و آن گرفت، اما گاهی هم باید متوجه بود که متهم کردن برخی رسانه‌های ورزشی و … به دلالی، بار حقوقی را هم به دنبال خواهد داشت و او می‌بایست برای اثبات ادعایش، مستندات کافی را داشته باشد، اگر تقوی برای تسکین دادن به خود و ایجاد پوششی برای ناکامی‌اش دست به چنین اقدامی زده باشد، باز هم یک اشتباه بزرگی را مرتکب شده است، اما اگر این ماجرا حقیقت داشته باشد و او از ارائه مستندات کافی برای ادعاهایش سر باز بزند، خیانتی بزرگ را در حق فوتبال بی‌گناه ایران کرده است!
همه از مافیا و حضور فعال دست‌های پشت‌پرده سخن می‌گویند، ادعاهای جنجالی که باعث سردردها و سرگیجه‌های مخاطبین می‌شود، اما هیچ کس هرگز آن را ثابت نمی‌کند و کسی هم به دنبال پیگیری آن وارد ماجرا نمی‌شود! مگر می‌شود به این سادگی از کنار مسائل بزرگی چون حضور مافیا در فوتبال این مملکت که سالیانه ترنبل مالی‌اش سر به فلک می‌کشد را نادیده گرفت و ساده از آن عبور کرد؟! قطعاً یک جای کار پنهان و یک پای مرغ می‌لنگد! آیا کسی نمی‌خواهد برای یک بار هم که شده، فساد و مافیا و دلالیسم را در این فوتبال ریشه کن کند؟! پس کی قرار است این ادعاها بررسی شود؟! آیا فوتبال ایران را مافیاها می‌چرخانند یا این ناکامی‌ها و احساسات و عواطف سرکوب شده؟!