اماکن دیدنی ایران

حباب قوچان‌نژاد بالاخره منفجر شد

اتفاقات و حواشی که پیرامون حضور رضا قوچان‌نژاد در تراکتورسازی تبریز رقم خورد به هیچ عنوان نمی‌توانست اتفاقی باشد.

ورزش 11:اخبار بدون مرز پیرامون پیوستن رضا قوچان‌نژاد به تراکتورسازی تبریز به نظر می‌رسد دیگر پایان یافته باشد، چرا که بازگشت گوچی به قبرس و آغاز امواج تکذیبیه پیوستن او به جمع سرخ‌های تبریز آغاز شده است و از این پس او دیگر در لیست تی‌تی‌ها جایی نخواهد داشت!
حضور احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی، کاپیتان‌های تیم ملی ایران در تراکتورسازی تبریز باعث شد تا موج جدیدی برای انتقال بازیکن ناموفق فوتبال ایران به تراکتورسازی، که در لیگ قبرس روزهای بدی را دنبال می‌کرد، آغاز شود و بازار حواشی اوج بگیرد و هرروز خبر تازه‌ای در ارتباط با حضور او در یادگار امام تبریز به گوش برسد. این حواشی به قدری اوج گرفت که حتی دستمزد و ارقام پیشنهادی تراکتورسازی نیز به صورت ضد و نقیض مطرح شود و هرکس از هرگوشه‌ای، ادعایی عجیب را مطرح کند! ادعاهایی که حتی وارد مسائل خانوادگی رضا شد تا شرایط حضور او در ایران بررسی شود!
در شرایطی که شایعه‌ها و جنجال‌های پیرامون انتقال رضا قوچان نژاد به تراکتورسازی هرلحظه بیشتر و بیشتر می‌شد و این مباحث را به قبرس نیز کشانده بود، به طرز عجیبی رضا قوچان‌نژاد و باشگاه تراکتورسازی سکوت پیشه کردند و حاضر به هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی در این‌باره نشدند تا هواداران افکارشان به این سمت برود که قطعاً مذاکرات در جریان است و این انتقال واقعیت دارد و این ماجرا را جدی‌تر از همیشه دنبال کردند.
بخش مهمی از این حواشی به‌واسطه رسانه‌ها ایجاد شد، آنها تخم این شایعه‌ها را در صحرای نقل و انتقالات فوتبال ایران کاشتند، آن را آبیاری کردند و رُشد دادند تا برچسب تراکتورسازی را بر پیشانی گوچی زده باشند! اگر این انتقال در حد یک پیشنهاد بود، رسانه‌های داخلی آنچنان به این ماجرا آب و تاب دادند که گویی رضا قوچان‌نژاد شبانه‌روزی پشت درهای ورودی باشگاه اطراق کرده بود! در صورتی که نه تراکتورسازی و گوچی از هیچکدام از جریان‌سازی‌ها اطلاعی نداشتند!
برای چندین و چند هفته شایعه‌های تکراری به اشکال گوناگون در حال بانشر داده شدن بود که بالاخره با بی‌تفاوتی مسئولان تراکتورسازی و شخص قوچان‌نژاد، رسانه‌ها خود آرام آرام اقدام به جبران اشتباهتشان کردند و از واقعیت بزرگی مبنی بر مننفی شدن انتقال رضا به تبریز پرده برداشتند! چرا که او به قبرس بازگشته بود تا تمریناتش را در آپوئل از سر بگیرد و دیگر هیچ بهانه‌ای برای چسباندن گوچی به تراکتورسازی نمی‌یافتند!

انتقال رضا قوچان‌نژاد به تراکتورسازی فقط در حد یک مذاکره سطحی بود، باشگاه تراکتورسازی برای جذب او پیشنهادش را هم مطرح کرد، اما رضا هرگز قصد ورود به فوتبال ایران را نداشت و صریحاً در همان مقطع اولیه تکلفیش را روشن کرد و این کشمکش‌ها به صورت خودجوش از سوی برخی افراد ناآگاه ادامه یافت تا مخاطبین را غرق در سراب رویاها کنند و از این بازار به سود منافع خود قدم بردارند، افرادی که پیش‌تر با ساده‌لوح برشمردن مخاطبین و کابران اقدام به فضاسازی برای انتقال سردار آزمون به تراکتورسازی کردند تا با بازنشر دادن عکسی قدیمی از دیدار آزمون و زنوزی مدعی شوند که توافق نهایی صورت یافته است و موجی جدید را به سود خود ایجاد کنند! پس تا لحظه عقد قرارداد هرگز هیچ چیز را باور نکنید، حتی در گذشته نمونه‌هایی عجیب بوده است که بازیکنان خود انتقالشان را به تیم‌های مطرح تائید کرده‌ بودند و پس از چند روز اقدام به تکذیب آن کردند، پس حتی به گفته‌های طرفین نیز نمی‌توان اعتماد کرد! ما در دنیای امکان زندگی می‌کنیم و این مسئله را هرگز نباید فراموش کرد که هراتفاقی قابلیت رقم خوردن را دارد، اما این ماجرا نباید وسیله‌ای برای بازی دادن مخاطبین شود!