گردشگری و توریسم

مسابقه عکاسی زمستان بیدار در اردبیل برگزار می شود

به گزارش ایرنا ، یاسر رعنایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مسابقه با هدف معرفی، انعکاس و اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری استان در فصل زمستان برگزار می شود.
وی به تعریف 60 عنوان برنامه در قالب جشنواره زمستان بیدار در استان اشاره کرد و گفت: در کنار تورهای خبری و عکاسی از رویدادهای جشنواره زمستان بیدار، مسابقه عکاسی نیز تا پایان فصل زمستان تدارک دیده شده است.
به گفته رعنایی ، علاقه مندان می توانند آثار خود را تا پایان جشنواره زمستان بیدار در 2 بخش آماتور (عکاسی با تلفن همراه) و حرفه ای (عکاسی با دوربین) به سایت اداره کل میراث فرهنگی استان به آدرس mirasardabil@gmail.com ارسال کنند.
او افزود: در پایان این جشنواره آثار ارسالی توسط داوران زبده ارزیابی شده و از عکس های برتر با اهدای جوایز نفیس تجلیل به عمل خواهد آمد.
او با تاکید به اینکه رسانه بازوی یاریگر اداره کل میراث فرهنگی استان است، گفت: در معرفی زیبایی های طبیعت، تاریخ و فرهنگ استان لازم است نیازمند رسانه ها هستیم.
جشنواره ‘زمستان بیدار’ استان اردبیل در قالب 10 هفته برنامه و هر هفته در یکی از شهرستان های این استان برای توسعه بخش گردشگری و استفاده از ظرفیت های گردشگری در فصل زمستان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل طراحی شده است.
برای هر هفته این جشنواره عناوین خاصی از جمله موسیقی اقوام، ورزش درمانی، صنایع دستی، جشنواره غذاهای بومی و محلی، ساخت تندیس های برفی و یخی، کودک و زمستان و زمستان از نگاه دوربین تعریف شده است.
در قالب جشنواره زمستان بیدار که با هدف معرفی بیشتر توانمندی های مختلف گردشگری استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی در فصول غیر گردشگری طراحی شده، قرار است اقتصاد گردشگری و نشاط در استان اردبیل استمرار یافته و فعالیت های ورزشی مرتبط با زمستان احیا شود.
نخستین جشنواره ‘زمستان بیدار’ شهر گردشگری سرعین با اجرای برنامه موسیقی و آیین های اقوام ایرانی عصر دوشنبه آغاز شد.
در قالب این جشنواره که با هدف معرفی جاذبه های گردشگری استان اردبیل و ترویج گردشگری در همه فصول سال در استان برنامه ریزی شده، قرار است گروه های موسیقی و آیینی استان های کردستان، خراسان جنوبی و کهکیلویه و بویراحمد به صورت مشترک به اجرای برنامه و معرفی جاذبه های گردشگری ایران بپردازند.
در قالب طرح زمستان بیدار تمامی مراکز خدماتی، پذیرایی و اقامتی استان اردبیل با اعمال 60 درصد تخفیف تلاشی را برای جذب گردشگر در فصل زمستان بویژه در شهر سرعین آغاز کرده اند.
استان اردبیل ظرفیت های قابل توجه گردشگری زمستانی متعددی دارد که از آن جمله می توان به کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری اشاره کرد.
6018/6016

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث


زمستان


اردبيل