گردشگری و توریسم

تورهای گردشگری روستایی درگناوه دایر شود

به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روزسه شنبه درجلسه ستادهماهنگی خدمات سفر این شهرستان افزود: علاوه بر اینکه چندین روستای این شهرستان به عنوان هدف گردشگری انتخاب شده، دیگر روستاها نیز از طبیعت بکر و سرسبز باتوجه به بارندگی های خوب امسال برخوردارند که باید گردشگران را به این مناطق سوق داد و در دستور کار ستاد قرار گیرد.
وی اظهارداشت: ستاد خدمات سفر این شهرستان تاکنون چندین جلسه باهدف خدمات دهی هرچه بهتر به هموطنان و شهروندان و ایجاد اشتغال و درآمدزایی در تعطیلات نوروز بویژه در روستاها برگزار و تلاش شده با همکاری اعضا و دیگر دستگاه های اجرایی نواقص و معایب سال های قبل بررسی و برطرف شود.
فرماندار گناوه گفت: از برپایی نمایشگاه های متعدد در تعطیلات نوروز پرهیز و تنها در یک مکان در ساحل بصورت متمرکز انجام شود.
وی افزود: ساماندهی پارکینگ و کمپینگ ها، نظارت بر قیمت ها و توسعه فروشگاه های بزرگ نیز در دستور کار قرار گیرد.
پاک نژاد گفت: جانمایی محل فعالیت جت اسکی ها و چهارچرخ ها و شناگاه ها مشخص و به دستگاه های مرتبط اعلام شود.
فرماندار گناوه اظهارداشت: استقرار تیم پزشکی در ورودی های شهرستان به همراه جمعیت هلال احمر و افزایش ساعت های داروخانه در نوروز در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: در تعطیلات نوروز سال آینده 492 کلاس درس و 52 آموزشگاه، 2 مرکز رفاهی و یک اردوگاه برای اسکان میهمانان درنظر گرفته شده است.
فرماندار گناوه گفت: به منظور ایمنی گردشگران و شهروندان در ساحل محدوده شناگاه ها و محل جت اسکی و قایق های تفریحی جانمایی و مشخص شده است.
پاک نژاد بیان کرد: ساماندهی خانه های مسافر و استقرار یک اسکله انگشتی در ساحل باید در دستور کار کمیته گردشگری دریایی قرار گیرد.
معاون اداره کل گردشگری، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: رویکرد این سازمان در تعطیلات نوروز ارتقای سطح کیفی خدمات در حوزه های مختلف است.
قاسم خواجه افزود: همه دستگاه های اجرایی و نظارتی باید با تعامل و همدلی با مجموعه فرمانداری هماهنگ و بر آنان نظارت داشته باشد.
وی اظهارداشت: مردم گناوه از تعطیلات نوروز باید نهایت استفاده اقتصادی را برده و دنبال درآمدزایی و کسب و کار باشند.
معاون اداره کل گردشگری، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: درنظر داریم دو رویداد مهم نوروز در گناوه شامل جشنواره غذاهای محلی جزیره بندرریگ و مجسمه های شنی مال قاید گناوه را در تقویم میراث فرهنگی کشور به ثبت برسانیم تا گردشگران از این دو برنامه آگاه شده و حضور یابند.
وی اضافه کرد: ساماندهی خانه های مبله در گناوه مدنظر قرار گرفته و لیست همراه با آدرس دقیق آنان اعلام می شود تا مسافران بتوانند بدون دغدغه و آرامش و امنیت کامل از این مکان ها استفاده کنند و درصورتی که منطبق با لیست نباشد نیروی انتظامی برخورد می کند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گردشگرپذیر جنوب کشور است..
6043/6164

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري


خدمات سفر


گناوه