گردشگری و توریسم

تنوع قومی خراسان شمالی فرصتی برای جذب گردشگر است

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، رضا رجب زاده روز دوشنبه در نخستین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 98 استان گفت: این استان قابلیت های فراوانی در حوزه گردشگری دارد که باید با برنامه ریزی آن را شکوفا شاخت.
وی هر نقطه از خراسان شمالی را دارای ظرفیت های ارزشمندی دانست و گفت: شناخت استعدادهای موجود و باور این ظرفیت ها به عنوان دارایی های ارزشمند استان، منشأ اثر و تحول است که باید این مهم را در صدر فعالیت ها قرار داد و با ایجاد زیرساخت ها، به تحقق آن کمک کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: موضوع گردشگری همانند حلقه های زنجیر به دیگر حوزه ها متصل است که نقص هر یک سبب افت دیگر حوزه ها می شود، بنابراین در این مسیر بحث زیرساخت ها و ایمنی راه ها حائز اهمیت است.
رجب زاده با بیان اینکه برندسازی و معرفی جاذبه های گردشگری استان، مشارکت و فعالیت جمعی می طلبد، بر لزوم کار عملیاتی و احساس تکلیف در هر دستگاه برای تحقق این مهم، تاکید کرد.
وی گفت: دستگاه ها و نهادهای مختلف باید در زمینه توسعه گردشگری و معرفی استان احساس تکلیف کنند و بخشی از فعالیت های خود را به این مهم اختصاص دهند.
رجب زاده بر نقش رسانه ها، مطبوعات و مدیران دستگاه های اجرایی در معرفی هدفمند خراسان شمالی به گردشگران تاکید کرد و افزود: در این زمینه باید تمام فعالیت ها و اتفاقات منتج به شکوفایی استان شود و صرفا بزرگنمایی مشکلات نباشد.
وی بر لزوم ارائه برنامه عملیاتی توسط هریک از 11 کمیته ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان تأکید کرد و افزود: این کمیته ها با همین محوریت باید در شهرستان ها نیز فعال شوند و سطح بندی نیازها و شناسایی اولویت های فعالیت در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز گفت: استان ما چنانکه باید در سطح ملی شناخته نشده و نوروز، زمان مناسبی است تا با هم افزایی تمام دستگاه ها به این مهم دست پیدا کنیم.
حبیب یزدان پناه گفت: غرفه هایی در مسیر عبور مسافران نوروز برای عرضه صنایع دستی استان ایجاد خواهد شد و زمینه برای معرفی جاذبه های گردشگری و مراکز اقامتی استان فراهم شده است.
الزام آموزش و پرورش به پرهیز از اسکان غیرفرهنگیان در مراکز اقامتی زیر پوشش و مدارس در نوروز 98، از مصوبات این نشست بود.
621 اثر خراسان شمالی در فهرست آثار ملی ثبت شده است که شامل 509 اثر تاریخی، 42 اثر طبیعی و 70 اثر ناملموس و یک اثر ثبت جهانی است.
بیش از هزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده است.
3007/5132

انتهای پیام /*


اجتماعي


ميراث فرهنگي


گردشگري


خراسان شمالي