اماکن دیدنی ایران

صحبت‌های معاون رئیس جمهور با مردم شوش/ احداث زیرگذر منجر به افزایش تصادفات می‌شود / جای جای شوش آثار تاریخی است که کاوش نشده است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به حواشی زیرگذر شوش واکنش نشان داد و تاکید کرد که جای جای شوش آثار تاریخی است که کاوش نشده است.

چمدان: علی اصغر مونسان درباره احداث زیر گذر در شهر تاریخی شوش گفت: ضمن احترام به همه مردم عزیزمان در شوش، همانطور که همه می‌دانیم شوش یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور است و جای جای آن دارای آثار تاریخی است و کاوش نشده است.

وی افزود: چندی پیش متوجه شدیم که با تصمیم مسئولان محلی و بدون هماهنگی با ما اقدام به فعالیت برای احداث زیر گذر کرده‌اند و به مردم به گونه‌ای گفته بودند که می‌خواهیم زیرگذری را ایجاد کنیم برای کاهش تصادفات اما میراث فرهنگی اجازه نمی‌دهد.

معاون رئیس جمهور گفت: من با توجه به رشته تحصیلی‌ام اعتقاد دارم می‌توان از روش‌های دیگری استفاده کرد چرا که اصلا احداث زیرگذر خودش می‌تواند به افزایش تصادفات کمک کند. اکنون همکاران ما در شوش مستقر شده‌اند و در حال کاوش هستند که اگر آثاری وجود نداشته باشد این پروژه ادامه یابد و اگر وجود دارد اجازه بدهند تا کاوش و فعالیت ما آنجا انجام شود و آثار تاریخی را جمع آوری کنیم.

وی تاکید کرد: من خدمت مردم خوب و عزیز شوش عرض می‌کنم که برای همه آنها احترام قائلم و مدت‌ها در جنوب کشور کار کردم و می‌دانم که مردم عزیزی هستند و وابستگی دلی به آنها دارم، خدای نکرده این فعالیت ما به هیچ عنوان باعث ایجاد مشکل برای آنها نیست اما عرض می‌کنم که ایجاد زیرگذر به لحاظ مهندسی ترافیک امر پسندیده‌ای نیست. همکاران من در آن محل در حال کاوش هستند و به محض پایان یافتن این کاوش‌ها می‌توان این پروژه را ادامه داد.