گردشگری و توریسم

گردشگری معنوی ظرفیت بالایی در جذب سرمایه گذاری دارد

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، سعید هاشمی روز پنجشنبه در سومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در دانشگاه علم و فرهنگ، اظهار کرد: گردشگری معنوی باید حس معنوی ناشی از سفر را در گردشگران بالا ببرد.
وی افرود: حس معنوی در گردشگران در هر مرتبه ای متفاوت است که این موضوع، گردشگری معنوی را تا حدودی پیچیده می کند.
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با اعلام اینکه حس معنوی با موقعیت و ساختار فیزیکی مکان گردشگردی ارتباط مستقیم دارد، اظهار داشت: ایران از نظر برخورداری از فضاهای فیزیکی و مفاهیم مذهبی غنی است.
وی ادامه داد: بین ترسیم هویت معنوی، مولفه های خاص معنوی و رویکرد های مختلف تا زمان رسیدن به توسعه پایدار در گردشگری مذهبی فاصله وجود دارد و نیازمند سیستم مناسب و تبیین برنامه است.
هاشمی افزود: کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در 6 محور و هشت پیش نشست، حرکت ارزشمند علمی و معنوی تلقی می شود.
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: ادبیات معنوی گردشگری تا حدودی شکل گرفته اما باید به بدنه جامعه سرایت کرده و تجهیزات لازم آماده شود.
وی عنوان کرد: این موضوع نیازمند همراهی و همکاری اساتید. دانشگاه ها و حوزه است تا گام های موثری در جهت توسعه پایدار در زمینه گردشگری معنوی برداریم.

** ارسال 50 مقاله داخلی و خارجی به کنفرانس گردشگری و معنویت
در این همایش رئیس انجمن علمی گردشگری ایران نیز گفت: 50 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه کنفرانس گردشگری و معنویت ارسال شد که از این تعداد 22 مقاله پذیرفته و مورد داوری قرار گرفت و می توان گفت مقالات از نظر محتوایی نسبت به سال قبل پر بارتر است.
محمد حسین ایمانی خوشخو اظهار کرد: سفر یک امر مقدس است و رویکرد گردشگری معنوی را باید به شکل یک مفهوم اساسی در جامعه رواج داد.
وی یادآور شد: توسعه گردشگری نیاز به حمایت دارد زیرا راه برون رفت از تحریم هاست و از این رو باید تمامی نهادها، حوزه علمیه و دانشگاه ها پای کار بیایند.
رئیس کمیته علمی کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت تصریح کرد: گردشگری توفیقات، شاخصه ها و دستاوردهای کشور را به خوبی به جهان معرفی می کند و باعث نمود بهتر آن در سطح بین الملی می شود. بنابراین باید زمینه های مناسبی برای این موضوع فراهم شود.
وی اظهار کرد: طرح ایده گردشگری و معنویت به دلیل جدید بودن موضوع در مجامع علمی داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفت.
رئیس کمیته علمی کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت ادامه داد: گردشگری با فضای معنوی فضای جدیدی را ایجاد می کند که پاسخگوی نیاز روحی انسان ها است.
ایمانی خوشخو تصریح کرد: مقاصد مرتبط با گردشگری معنوی ایران در نشریه گردشگری بین المللی معنویت چاپ شده است.
رئیس انجمن علمی گردشگری ایران ادامه داد: در طول سه سال گذشته نشست هایی در این زمینه در شهر قم برگزار شد و نتایج مطلوبی داشت.
به گزارش ایرنا، سومین دوره همایش گردشگری و معنویت امروز (پنجشنبه) با حضور کارشناسانی از مالزی، ایتالیا و بریتانیا، جمعی از محققان، استادان دانشگاه و حوزه علمیه در حوزه گردشگری در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار و از کتاب گردشگر مذهبی رونمایی شد.
9465*2025

انتهای پیام /*


علمي آموزشي


گردشگري معنوي


دانشگاه علم و فرهنگ


سعيد هاشمي