گردشگری و توریسم

ظرفیت های گردشگری هشترود مغفول مانده است

به گزارش ایرنا، امین امینیان روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان به ظرفیت های گردشگری هشترود به ویژه در فصل زمستان اشاره کرد و افزود: باید با تقویت زیرساخت ها، گردشگری زمستانی را فعال و برای برگزاری جشنواره زمستانی در شهرستان زمینه لازم را فراهم کنیم.
وی گفت: برگزاری چنین جشنواره ای علاوه بر معرفی ظرفیت های گردشگری به پویایی این بخش در فصل زمستان و سرما نیز کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه هشترود نه تنها در تابستان بلکه در زمستان نیز از توانمندی های متعددی در حوزه گردشگری برخوردار است، افزود: ضروری است برنامه های گردشگری فصل زمستان را نیز پوشش دهد تا گردشگری در نیمه دوم سال نیز فعال باشد.
امینیان لزوم بهره گیری از ظرفیت زیست محیطی، گردشگری و طبیعی در معرفی هشترود را ضروری دانست و گفت: استفاده از ظرفیت سمن ها و رسانه های گروهی برای معرفی ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری و اقامتی از اقداماتی است که می تواند به جذب گردشگر کمک کند.
وی افزود: برنامه هایی مانند ایجاد اقامتگاه‌های بومی و محلی در هشترود و روستاهای تابعه، نصب تابلوهای راهنما در روستاهای هدف گردشگری، طراحی مناسب برای اماکن پر رفت و آمد و برگزاری جشنواره های مختلف برای منطقه از دیگر اقداماتی است که باید در زمینه جذب گردشگر انجام شود.
جعفر سعیدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هشترود نیز گفت: ستاد خدمات سفر هشترود که متشکل از 10 کمیته تخصصی است در نوروز 97 به 34 هزار و 400 مسافر خدمات ارائه کرد و پذیرای 19 هزار گردشگر در مناطق تاریخی هشترود از جمله قلعه باستانی ضحاک، بقعه بایزید بسطامی، غار آهکی آغ بلاغ بود.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان هشترود
**
نجات رانندگان گرفتار در کولاک حوزه استحفاظی شهرستان
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هشترود از نجات رانندگان گرفتار در کولاک در این شهرستان خبرداد.
بابک فرمانی اظهار داشت: راهداران ، رانندگان گرفتار در مسیر ایلی یولی – هشترود و سه راهی روستای آغچه کندی و یله درق و حسن کندی و افشارجیق و آغبلاغ را نجات دادند.
وی گفت: راه ارتباطی 70 راه روستای شهرستان هشترود بر اثر کولاک شدید در منطقه مسدودشده و راهداران‌ در تلاش برای بازکردن مسیرهای مسدود شده هستند.
3077/7486

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


زيرساخت ها


هشترود