گردشگری و توریسم

فاز نخست پارک آبی یاسوج در دهه فجر افتتاح می شود

محمود باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از ۲۲0 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به طرح پارک آبی و هتل چهار ستاره یاسوج اختصاص یافته است.
وی افزود: این طرح در زمینی به مساحت حدود یک هکتار احداث می‌شود و استخر، بدن‌سازی، بیلیارد، حمام نمک، سالن ماساژ، رودخانه آرام و سرسره‌های آبی از بخش‌های پارک آبی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح نخستین پارک آبی در جنوب کشور خواهد بود و هم اینک با پیشرفت فیزیکی 90 درصد و با میزان اشتغال‌زایی ۵۵ نفر تا بهمن‌ ماه امسال فاز نخست آن به بهره‌برداری می‌رسد.
وی همچنین با اشاره به هتل چهار ستاره یاسوج، تصریح کرد: این هتل ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز نخست این مجموعه گردشگری با میزان اشتغال‌زایی ۸۰ نفر تا اوایل سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.
باقری عنوان کرد: ۱۱۰ میلیارد اعتبار ریال از سفر ریاست جمهوری در حوزه گردشگری به کهگلویه و بویراحمد اختصاص داده شد که این میزان اعتبار برای اجرای ۱۰ طرح اقتصادی، عمرانی و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان توزیع شد.
هتل چهار ستاره و مجتمع تفریحی گردشگری پارک آبی با زیربنای 9 هزار و 200 مترمربع ساخته شده اند.
ایام تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی است.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 15 هزار کیلومتر مترمربع وسعت و جمعیتی افزون بر 720 هزار نفر بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
9868/1662

انتهای پیام /*


اقتصاد


پارك آبي


دهه فجر


كهگيلويه و بويراحمد