گردشگری و توریسم

جشنواره زمستان بیدارخلخال برگزار شد

به گزارش ایرنا ، این جشنواره با استقبال گرم اهالی این شهرستان و میهمانانی از مناطق مختلف استان اردبیل برگزار و برنامه های شاد و متنوعی از جمله مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی،ساخت تندیس های برفی ویخی،کوهپیمایی،بازیهای بومی ومحلی ، موسیقی سنتی و کلاسیک اجرا شد.
استقبال مردم منطقه ومیهمانان ازجشنواره امروز خلخال به حدی بود که ترافیک سنگین ساعت ها در جاده منتهی به محل برگزاری حاکم شده و سرمای هوا نیز تاثیری بر روند حضور جمعیت مشتاق در این برنامه نداشت.
در آیین افتتاح این جشنواره، نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل گفت: نخستین جشنواره زمستان بیدار استان برغم اینکه نخستین تجربه در اجرای این برنامه بزرگ و گسترده بود با برنامه ریزی صورت گرفته به خوبی برگزار شده و هزاران نفر از برنامه های اجرا شده و جاذبه های طبیعت بکر و زمستانی منطقه لذت بردند.
فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز گفت: این شهرستان از ظرفیت بسیار بالایی برای برگزاری جشنواره های مختلف در طول سال برخوردار بوده که برای استفاده از این ظرفیت خدادادی با برگزاری جشنواره های متعدد در طول سال استفاده خواهد شد .
در جشنواره امروز مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی در2 بخش مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان و آزاد و با شرکت 30 نفر برگزارشد .
در این مسابقات در بخش مدیران، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری و روانبخش نایب پاشایی از همین اداره به ترتیب اول و دوم شدند.
در بخش آزاد این مسابقات که با شرکت تیراندازانی از استان های اردبیل و گیلان برگزار شد شایان نقی زاده، رضا امیدی و داریوش سبحانی هرسه از خلخال به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب و تندیس جشنواره بههمراه جوایز را دریافت کردند.
در مسابقات ساخت تندیس های برفی و یخی نیز گروه هایی از تندیس سازان شهرستان های مختلف استان در بخش حرفه ای و آماتوری خانوادگی شرکت کردند که در پایان گروه مشگین شهر با تندیس شهر یئری اول ، گروه شهرستان اردبیل با تندیس گنبد الله ،الله دوم و گروه خلخال با تندیس ماهی سوم شده و تندیس جشنوار را دریافت کردند .
همچنین در این جشنواره از قدرت الله ایمان پور مسن ترین کوهنورد و خانم سانای مظفری خرد سال ترین تندیس ساز تجلیل شد .
به گزارش ایرنا، شرایط نا مساعد جوی همراه با بارش برف و کولاک شدید باعث شد که با وجود تلاش تندیس سازان، کار ساخت بزرگترین آدم برفی کشور در این جشنواره متوقف و این آدم برفی غول پیکر به مرحله رونمایی نرسد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
6018/7119

انتهای پیام /*


فرهنگي


جشنواره


زمستان بيدار


خلخال